تشکیل کارگروه فرهنگی پسماند در اصفهان

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، کارگروه فرهنگی پسماند تشکیل شده است که موضوعات حوزه شهروندی در زمینه پسماند از قبیل توجیه، آموزش و حتی فرهنگ‌سازی را دنبال می‌کند.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آموزش‌های شهروندی در زمینه مدیریت پسماند، اظهار کرد: نه تنها آموزش شهروندی در حوزه پسماند موضوع جدیدی نیست بلکه آموزش و توسعه فرهنگ شهروندی در زمینه مدیریت پسماند به ویژه مراکز و مراجع تولید کننده از جمله منازل، ادارات و مدارس نیز مورد توجه بوده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه برای نخستین گام با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، کارگروه فرهنگی پسماند تشکیل شده است که موضوعات حوزه شهروندی در این زمینه از قبیل توجیه، آموزش و حتی فرهنگ سازی را دنبال می‌کند و انتظار می‌رود پیرو آن در ماه‌های آینده اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به روند تولید اپلیکیشن شهروندی، گفت: به منظور تسهیل فرآیندهای مدیریت و جمع‌آوری پسماندهای خشک و همچنین ایجاد یک کانال هوشمند و مناسب برای برقراری ارتباط و تعامل با شهروندان نیازسنجی‌ها برای طراحی و عرضه یک اپلیکیشن مناسب انجام شده و مراحل اجرایی آن نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه سهم شهروندان در مدیریت پسماندها بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: در رأس هرم مدیریت پسماند موضوع حائز اهمیت تولید نکردن پسماند، مرحله بعد کاهش تولید آن و در ادامه استفاده مجدد از پسماند و در نهایت بازیافت است و اگر شهروندان این مراحل را به درستی انجام دهند، مقدار پسماند تولید شده محدود و مناسب برای بازیافت خواهد بود و از این رو شهروندان باید برای کمک به حفظ منابع زیستی و ارتقای کیفیت محیط زیست برای کاهش و بازمصرف پسماندها قدم بردارند و مقدار پسماند تولیدی خود را هم به درستی تفکیک و به عوامل مجاز تحویل دهند.

وی مهم‌ترین جامعه هدف برای آموزش و فرهنگ سازی را دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش در محتوای کتب درسی در دوره‌های مختلف تحصیلی، ظرفیت‌هایی شناسایی شده تا مقوله مدیریت پسماند را عملیاتی‌تر و کاربردی‌تر در راستای فرهنگ شهروندی آموزش داده و اجرا کنیم.

محمدی ادامه داد: این اقدام منطبق با راهکار سند (۸-۸) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که سایر دستگاه‌ها را در زمینه فرهنگ‌سازی و مشارکت دانش آموزان در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و شهری دعوت به همکاری کرده است.

کد خبر 463453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.