اختصاص قطعه‌ای ویژه فوتی‌های کرونا در آرامستان بندرانزلی

مدیر سازمان آرامستان های شهرداری بندر انزلی گفت: این سازمان قطعه‌ای به مساحت یک هزار متر مربع ویژه دفن افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کنند در آرامستان این شهر نظر گرفته است.

شهرام توانا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آرامستان های شهرداری بندرانزلی قطعه‌ای ویژه افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کنند در ضلع غربی آرامستان اختصاص داده است و تمامی مراحل کفن و دفن این افراد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و شرعی با همکاری بسیار خوب شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا مسیر ورود و خروج شهروندان به غسالخانه آرامستان را محدود و منظم کردیم، اضافه کرد: ورود و خروج وابستگان متوفی در آرامستان ساماندهی شده و با نظم و انضباط خوبی انجام می‌شود.

مدیر سازمان آرامستان های شهرداری انزلی اضافه کرد: تعدادی دستگاه ضدعفونی کننده خریداری کرده و در محوطه آرامستان نصب کردیم که با استفاده از این دستگاه‌ها دست‌ها و پاهای شهروندان و همچنین هوای محیط ضدعفونی می‌شود.

توانا یادآور شد: سازمان آرامستان های شهرداری انزلی با تعدادی روحانی به عنوان ناظر شرعی نیز قراردادی امضا کرده که بر همه مراحل کفن و دفن به صورت کامل نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اختصاص قطعه اهدا کنندگان عضو در ضلع شرقی و همچنین احداث قبور جدید در دستور کار سازمان آرامستان های شهرداری انزلی قرار دارد، خاطرنشان کرد: گلزار شهدا توسط پیمانکار بنیاد شهید در حال تکمیل بوده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است بعد از اتمام ضلع شمالی، احداث ضلع جنوبی نیز آغاز خواهد شد.

مدیر سازمان آرامستان های شهرداری انزلی با بیان اینکه بعد از سه سال، افزایش نرخ خدمات آرامستان در شورای اسلامی شهر مصوب شد، افزود: در حال حاضر سازمان آرامستان شهرداری انزلی شش دستگاه آمبولانس در اختیار دارد که سه دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی است که براساس مصوبه شورا نرخ خدمات آن با نرخ شهرداری به صورت واحد شده است.

توانا با تاکید بر اینکه همسان سازی قبور جزء طرح‌های اصلی سازمان آرامستان های شهرداری انزلی است، اضافه کرد: آرامستان این شهر دارای ۹ قطعه است که همسان سازی تمامی قطعه‌ها جزو برنامه‌های آتی سازمان آرامستان است اما کاری بسیار سخت و نیازمند زمان است که باید با جلب رضایت بازماندگان متوفیان و با تدابیر لازم اجرا شود.

وی اضافه کرد: جلسه‌ای با اتحادیه سنگ تراشان انزلی برگزار کردیم و برای رعایت همسان سازی در ایجاد قبور جدید، طرحی را در اختیار آن قرار دادیم که باید بر اساس آن عمل کنند.

مدیر سازمان آرامستان های شهرداری انزلی در خصوص احداث و توسعه ساختمان اداری آرامستان های شهرداری انزلی گفت: توافق نامه‌ای از قبل با سپاه ناحیه انزلی برای احداث ساختمان اداری آرامستان امضا کرده بودیم، این همکاری دوباره از سر گرفته شده است در صورت تصویب در شورای سازمان آرامستان های شهرداری انزلی، آگهی مناقصه آن برگزار شده و با انتخاب پیمانکار مورد نظر، بنای قدیمی موجود در محوطه آرامستان به حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ متر مربع توسعه خواهد یافت و به عنوان ساختمان اداری انتخاب خواهد شد.

توانا افزود: ورود و خروج در ضلع شرقی آرامستان بسیار نامنظم است. برای رفع این مشکل در هفته جاری در وسط خیابان رفیوژ به صورت بلوار احداث می‌کنیم تا عبور و مرور در مسیر منتهی به ضلع شرقی با نظم و ترتیب بهتر و ترافیک کمتری انجام شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 463446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.