ایجاد ۳۶۰۰ خانه هلال در سراسر کشور

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه خانه‌های هلال در جامعه به صورت جدی مطرح است، گفت: نزدیک به ۳۶۰۰ خانه هلال از ابتدای سال در مناطق محتلف کشور و عمدتا در مناطق محروم و کمتر برخوردار ایجاد کردیم.

به گزارش ایمنا، کریم همتی روز سه‌شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: خانه‌های هلال، هلال‌احمرهای کوچکی در دل مناطق محروم هستند که بحث آموزش و ساماندهی نیروها را انجام می‌دهند. این خانه‌ها می‌توانند با مؤسسات خیریه بهزیستی ارتباط برقرار کنند تا آموزش‌ها را در آن حوزه‌ها به صورت کاملاً مدون پیاده کنیم.

وی اضافه کرد: هلال احمر در حین بحران در دو مقوله جمع‌آوری کمک‌های مردمی و سلامت روان با بهزیستی همکاری داشت. از زلزله بم تا سیل ۹۸، این نهاد همکاری‌های خوبی باهم داشتند. هرچند که عدم ساماندهی کمک‌های مردمی در حوادث، بحران‌هایی ایجاد کرد و کمک‌ها به طرف سلبریتی‌ها رفت اما این مساله رفع شد. بهزیستی می‌تواند کمک خوبی در زمینه ساماندهی کمک‌های مردمی در این زمینه باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت است که بخشی از فعالیت‌های آن در روزهای خوش و بخشی از آن در روزهای بلایا است. یکی از حوزه‌های فعالیت، حوزه داوطلبی است و امیدواریم با تفاهم‌نامه با بهزیستی، همکاری‌های حوزه داوطلبی خود را ارتقا دهیم چراکه نیروهای فداکار و ارزشمندی که در بهزیستی فعالیت می‌کنند می‌توانند بخشی از پیکره داوطلبی فعالیت‌های خود را به صورت سازماندهی شده در حوزه داوطلبی هلال احمر انجام دهند.

همتی افزود: هلال احمر در حوزه مؤسسات خیریه و افراد خیر نیز آمادگی ساماندهی و هدایت فعالیت‌ها در قالب اقدامات بشردوستانه حین انجام فعالیت‌های امدادی را دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات هلال این است که جامعه را تاب آور کند که با حرف زدن درست نمی‌شود؛ یکی از ارکان تاب‌آوری جامعه، افرادی هستند که در جامعه زندگی می‌کنند و طبیعتاً وظیفه هلال احمر، فراهم کردن آموزش‌های همگانی و تخصصی در رشته‌های مختلف است.

رئیس جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: یکی از گروه‌هایی که در حوادث، شاهد مرگ و میر آنها هستیم، افراد آسیب پذیری هستند که بیماری زمینه‌ای و مشکلات حمایتی دارند و بخش عمده‌ای از آنها در سازمان بهزیستی هستند. هلال احمر تمرکز ویژه‌ای بر بحث آموزش‌های همگانی و تخصصی با بهره گیری از همه ابزار امکانات از صدا و سیما تا آموزش‌های چهره به چهره دارد که این آموزش‌ها همچنان ادامه دارد.

بنابه گزارش ایرنا، همتی یادآور شد: هر گاه توانستیم استرس مردم را در حین مواجهه با حوادث کم کنیم، آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهیم و در کنار آن نیز بسیاری از وسایل کمک امدادی را داشته باشیم، آنگاه جامعه تاب آور خواهیم داشتیم؛ اگر بخواهیم عددی را برای تاب‌آوری جامعه بیان کنیم، عدد بالایی نیست و در حال کار کردن روی آن هستیم. نباید فراموش کرد جامعه تاب آور فقط شهرهای دارای امکانات را در برنمی گیرد بلکه روستاها را نیز شامل می‌شود.

کد خبر 463413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.