آبگرفتگی امسال اهواز کمتر از پارسال بود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: تاکنون معضل ۶۰ درصد از نقاط بحرانی حل شده و آبگرفتگی آذر امسال در اهواز نسبت به آبگرفتگی آذر پارسال این شهر بسیار کمتر و ماندگاری آب باران در خیابان‌ها کمتر بوده است.

‌به گزارش ایمنا، به نقل از شورای اسلامی شهر اهواز محمدرضا ایزدی مسئولیت شهرداری در قبال آب‌های سطحی را رد کرده و اظهار کرد: شهرداری‌ها در صورت داشتن شبکه آب‌های سطحی مسئول دفع آب باران هستند اما با توجه به اینکه شهر اهواز از سال‌های گذشته فاقد شبکه آب سطحی بوده، بنابراین شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز در این زمینه مسئولیتی ندارند، آب باران از طریق فاضلاب دفع می‌شود و آبفا باید پاسخگو باشد که چرا شبکه فاضلاب را در سال‌های گذشته توسعه نداده است.

وی افزود: به همین دلیل در گزارش‌های رئیس سازمان بازرسی کل کشور که چندی پیش برای بررسی آبگرفتگی‌ها به خوزستان سفر کرده بود، شهرداری و شورای شهر اهواز محکوم به کوتاهی نشدند چون اگر اهواز دارای شبکه دفع آب‌های سطحی بود و شهر دچار آبگرفتگی می‌شد، در این صورت شهرداری مقصر بود.

عضو شورای شهر اهواز بارندگی‌های شدید، لایروبی نشدن و انسداد شبکه فاضلاب و توسعه نیافتن شبکه فاضلاب را عامل آبگرفتگی پس از باران در اهواز دانست.

ایزدی دلیل اجرا نشدن شبکه دفع آب‌های سطحی اهواز را در سال‌های گذشته، پرداخت نشدن حق آلایندگی بیان کرد و درباره نداشتن ردیف در بودجه برای شبکه آب سطحی اهواز توضیح داد: برای ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی مبلغ کلانی لازم است و چون این پول را نداریم در بودجه نیز قید نشده است، شهرداری اهواز ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار میلیارد ریال بابت حق آلایندگی صنایع نفتی طلبکار است اما دولت آن را پرداخت نکرده است و ما تنها توانستیم حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از آن را وصول کنیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد خوزستان باید پاسخ دهند که چرا تاکنون حق مردم را پیگیری نکرده‌اند؛ این در حالیست که شکایت شهردار اهواز برای وصل یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از حق آلایندگی نفت در سال ۹۳ و مسدود کردن حساب شرکت نفت توسط دادگاه، به دلیل دخالت‌ها به نتیجه نرسید.

عضو کمیته آب‌های سطحی شورای اسلامی شهر اهواز همچنین گفت: این کمیته برای نخستین بار حدود ۱۰ ماه پیش تشکیل شده که با مشارکت شهرداری و آبفا ۵۷ نقطه بحرانی آبگرفتگی شهر اهواز را شناسایی و مقرر کرده است که نیمی از این نقاط را شهرداری و نیم دیگر را آبفا برطرف کند که این پروژه‌ها تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گفته وی، تاکنون معضل ۶۰ درصد از نقاط بحرانی حل شده و آبگرفتگی آذر امسال در اهواز نسبت به آبگرفتگی آذر پارسال این شهر بسیار کمتر و ماندگاری آب باران در خیابان‌ها کمتر بوده است.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه شرایط موجود رضایتبخش نیست، گفت: اگر چه تلاش‌هایی شده اما معتقدیم آبگرفتگی‌های فعلی هم نباید اتفاق می‌افتاد.

کد خبر 463200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.