۴ روز هوای پاک سهم مشهدی‌ها از پاییز امسال

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه آبان، آلوده‌ترین ماه پاییز این کلانشهر بوده است، گفت: چهار روز هوای پاک سهم مشهدی‌ها از پاییز امسال بوده است.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مشهدی‌ها از ابتدای پاییز تاکنون چهار روز هوای پاک، ۵۹ روز هوای قابل قبول و ۲۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای تمامی افراد به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون داشتند.

وی افزود: هوای مشهد در حالی طی پاییز ۲۷ روز آلوده بود که سهم آبان ماه از آلودگی هوا ۱۳ روز گزارش شده و این یعنی آلوده‌ترین ماه پاییز طی امسال بوده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که کیفیت هوای مشهد طی پاییز سال گذشته با درصدی تفاوت، کم و بیش مشابه امسال بود و طی پاییز ۹۸، مشهد تنها یک روز هوای پاک، ۵۹ روز هوای قابل قبول و ۳۰ روز هوای آلوده داشت که سهم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ۲۹ روز و سهم هوای ناسالم برای همه یک روز بود.

وی تصریح کرد: مهمترین علت آلودگی هوا در ماه‌های سرد سال افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است و بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر مشهد، سهم منابع متحرک مانند تاکسی‌ها، خودروهای شخصی و اتوبوس‌ها در تولید ذرات معلق ۶۴ درصد است که در این بین خودروهای سواری بیشترین نقش را دارند.

پذیرا خاطر نشان کرد: ذرات معلق یکی از خطرناک‌ترین آلاینده‌های موجود در هوا هستند و می‌توانند بیماری‌های قلبی و ریوی را تشدید کنند و در مواجهه طولانی مدت سبب بروز حملات قلبی و آسم در افراد شوند.

کد خبر 463181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.