۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
بیداری به وقت خون

کارگردان و نویسنده تئاتر "بیداری به وقت خون" گفت: موضوع این تئاتر در خصوص حق آبه اصفهان در سال ۱۳۱۸ یعنی اواخر دوره پهلوی اول در اصفهان است. این نمایش مقاومت مردم اصفهان در برابر استعمار آن زمان انگلیس را نشان می‌دهد.

احسان جانمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایش "بیداری به وقت خون" تنها تئاتر صحنه‌ای انتخاب شده از استان اصفهان در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است که با جمعی از بهترین بازیگران این شهر از جمله رسول هنرمند، الهام زنجانی، امین پناهی، رادنوش مقدم، محسن احمدی نیک و حسین اصفهانی به اجرا در آمد.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونایی داوران جشنواره به اصفهان آمدند و یک گروه فیلمبرداری حرفه‌ای نیز تئاتر را ضبط کردند. داوران کار را دیدند و مخاطبان نیز آن را به صورت آنلاین در سایت تیوا مشاهده کردند.  این نمایش مورد توجه منتقدان و هنرمندان قرار گرفت و ۲/‏۴ ستاره از ۵ ستاره را از منتقدان دریافت کرد.

کارگردان و نویسنده تئاتر " بیداری به وقت خون" گفت: موضوع این تئاتر در خصوص حق آبه اصفهان در سال ۱۳۱۸ یعنی اواخر دوره پهلوی اول در اصفهان است. این نمایش مقاومت مردم اصفهان در برابر استعمار آن زمان انگلیس را نشان می‌دهد.

جانمی با بیان اینکه "جشنواره تئاتر مقاومت یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین جشنواره‌های ایران است" خاطرنشان کرد: به نظر من تنها کسانی که روی حرف خود مانده و جشنواره را برگزار کردند مسئولان جشنواره تئاتر مقاومت بودند. این دبیرخانه تلاش کرد که به تمام تعهدات خود عمل کند و تا اینجا هم موفق بوده است، چراکه هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و هم از کار هنرمندان حمایت کرده است.

وی درباره آنلاین بودن اکران نمایش‌ها، افزود: برای تئاتر زنده بودن اجرا یعنی همه چیز، اما حالا که شرایط اینگونه شده است باید به راهکارهای جایگزین فکر کرد و برگزاری آنلاین راهکاری بود که انجام شد.

کارگردان و نویسنده تئاتر " بیداری به وقت خون" با اشاره به وضعیت تئاتر اصفهان گفت: وضعیت تئاتر در اصفهان خوب نبوده و نیست. مسئولان تئاتر این شهر باید مانند مسئولان جشنواره تئاتر مقاومت بخواهند تا اتفاقی رخ بدهد. هزار و یک دلیل برای نشدن وجود دارد، اما برای انجام شدن فقط یک دلیل نیاز است. می‌توانند از بروکراسی‌های پیچیده اداری کم کنند، به صورت جهادی وسط گود بیایند و برای تامین معیشت هنرمندان و ارتقای فرهنگ مردم شهر خود تلاش کنند. تاکنون یا حمایتی نبوده یا اگر بوده، بسیار کم بوده است و این بسیار ناراحت کننده است.

کد خبر 463090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.