همه باید برای صیانت از میراث اصفهان بسیج شوند/ ادامه سنت سالانه شب یلدا در کنار پاکبانان

شهردار اصفهان با اشاره به برنامه شب زنده داران یلدا گفت: امسال شرایط برای برپایی مراسم شب یلدا همچون سال های گذشته فراهم نبود به همین خاطر برنامه ای متفاوت ترتیب داده شد که از ساعت یک و نیم بامداد در کوچه‌ها و خیابان‌ها و در محل کار پاکبانان حضور یافته تا با آنها همدل شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی شامگاه یکشنبه با حضور در ویژه برنامه تلویزیونی یلدایی «هشت‌بهشت» اظهار کرد: دو سال پیش در شب یلدا، سنتی با عنوان شب زنده داران یلدا پایه‌گذاری شد که در آن مدیران شهرداری در مناطق مختلف، از ساعت دو بامداد میزبان پاکبانان بودند تا شبی خاطره ساز برای آنها رقم بخورد.

وی افزود: امسال شرایط برای برپایی مراسم شب یلدا همچون سال‌های گذشته فراهم نبود به همین خاطر برنامه‌ای متفاوت ترتیب داده شد که از ساعت یک و نیم بامداد در کوچه‌ها و خیابان‌ها و در محل کار پاکبانان حضور یافته تا با آنها همدل شویم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: معتقدیم مدیران شهری با حضور در جمع پاکبانان علاوه بر همدلی و گفت و گو می‌توانند از شرایط آن‌ها بهتر آگاه شوند.

وی با بیان اینکه همین گفت و گوها سبب شده که در پرداخت حقوق پاکبانان تأخیر نداشته باشیم و شرایط رفاهی آنها نیز بهبود یابد، ادامه داد: به مدیران مناطق برای برگزاری این برنامه‌ها تاکید می‌کنیم زیرا باعث همدلی بیشتر خواهد شد.

نوروزی با اشاره به حضور خود و برخی از اعضای شورای شهر در بیمارستان خورشید اصفهان به مناسبت روز پرستار افزود: پرستاران در خط مقدم نبرد مقابله با کرونا قرار دارند و امیدواریم به زودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس باشیم.

وی با اشاره به قدردانی مدیریت شهری از خدمات پرستاران، اظهار کرد: سال گذشته به پرستاران قول داده بودیم که یکی از معابر شهری را به نام «پرستار» نامگذاری کنیم در این راستا در برنامه امروز «هر یکشنبه، یک افتتاح» و به پاس خدمات آنها با تصویب و موافقت اعضای شورای شهر اصفهان، تقاطع خیابان‌های حکیم نظامی و شریعتی به نام چهارراه پرستار نامگذاری شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هر هفته در برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» شاهد چند افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم بود، گفت: امروز نیز در منطقه سه که میراث دار بافت تاریخی شهر از زمان صفویه بوده و ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده را در خود جای داده است، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از حمام شاهزاده‌ها و دیگر پروژه‌های عمرانی و مرمتی بودیم.

وی با بیان اینکه اگر برای تملک و مرمت حمام شاهزاده‌ها اهتمام نمی‌شد، این حمام تبدیل به یک مخروبه شده بود، خاطرنشان کرد: عهد کردیم پاسدار واقعی بافت تاریخی شهر باشیم به همین خاطر امروز و پس از صرف هزینه‌ای سنگین برای حمام شاهزاده‌ها، این بنای تاریخی بهره‌برداری شد.

نوروزی ادامه داد: وقتی سخن از تاریخی بودن شهر اصفهان می‌کنیم، یعنی باید شهروندان نیز برای صیانت از آن بسیج شوند.

وی ادامه داد: منطقه سه تاکنون برای حفظ میراث تاریخی شهر همت کرده و بنا به تأکیدی که داشته‌ایم، در ساخت‌وسازها و صدور پروانه مراقبت کرده است تا شاهد آسیبی به شهر نباشیم.

کد خبر 463052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.