تهیه ۹۰۰ بسته کمک معیشتی در اوقاف گلپایگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: به منظور کمک به بخش درمان در بحران کرونا طی چند روز گذشته ۵۰ میلیون ریال از محل درآمد امامزادگان ۱۷ تن به بیمارستان عیسی ابن مریم کمک و ۹۰۰ بسته کمک معیشتی از محل درآمد موقوفات و کمک خیران برای هدیه به نیازمندان تهیه شد.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح کمک به بخش درمان و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: برای این امر ۵۰ میلیون ریال از محل درآمد امامزادگان ۱۷ تن برای کمک به بیمارستان عیسی بن مریم اهدا شد.

وی ادامه داد: ۹۰۰ بسته کمک معیشتی از محل درآمد موقوفات و کمک خیران برای هدیه به نیازمندان تهیه شد که از این تعداد ۱۰۰ بسته مربوط به طرح شهید سلیمانی بوده است و همچنان نیز ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد: هزینه تأمین بسته‌های معیشتی از محل درآمد امامزاده ۱۷ تن و محل موقوفات فقرا و نیازمندان میرزا یحیی خان، محمد جواد شادگانی و دیگر موقوفات پرداخت شده است.

وی با اشاره به توزیع سه هزار ماسک بین نیازمندان شهرستان گلپایگان، تصریح کرد: در زمینه تأمین مواد ضدعفونی کننده نیز در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت داشته‌ایم.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی به تملک و آزادسازی یکی از واحدهای تجاری امامزادگان ۱۷ تن با پیگیری‌های انجام شده اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه برخی از واحدهای تجاری بر خیابان واقع در طرح جامع بوده و مشکلاتی برای تردد زائران و هیئت مذهبی ایجاد کرده بود، با پیگیری‌های انجام شده واحد تجاری تملک شد از محل درآمد امامزادگان آزادسازی و تخریب شد.

وی اضافه کرد: همچنان پیگیر تملک یکی دیگر از واحدهای تجاری در صورت همکاری مالکان محترم و پیگیری‌های هیئت امنا هستیم تا طرح جامع امامزادگان ۱۷ تن را به خوبی اجرایی کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: یک وقف جدید توسط بانوی خیر ربابه صباعی در قالب یک واحد مسکونی با نیت خانه عالم و سکونت روحانی مسجد "محل گوگد" به ثبت رسیده و ارزش ریالی این منزل مسکونی هشت میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در خصوص برگزاری جشن‌های میلاد ائمه در فضای مجازی با همکاری امامزادگان و مداحان اظهار کرد: کرونا نتوانست برگزاری برنامه‌های فرهنگی اوقاف گلپایگان را تحت تأثیر قرار دهد و شهروندان نیز از این روند برگزاری برنامه‌های مذهبی استقبال خوبی را داشتند، مسابقات فرهنگی نیز در کنار اجرای برنامه‌های مذهبی در صفحات مجازی امامزادگان اجرا می‌شود.

کد خبر 462994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.