تجهیز حمل و نقل عمومی لهستان به دستگاه تصفیه هوا

وسایل حمل و نقل عمومی در شهر لودز کشور لهستان به دستگاه‌هایی مجهز شده است که تمام باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسافران وسایل حمل و نقل عمومی در شهر لودز، این روزها یک دستگاه سبز بالای سر خود مشاهده می‌کنند. این نمونه اولیه دستگاه تصفیه هوا قادر است تقریباً ۱۰۰ درصد باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌های مضر موجود در هوا را از بین ببرد. این دستگاه جدید علاوه بر این که هوا را هنگام حرکت و بدون وقفه تصفیه می‌کند، باعث می‌شود هوای تمیز نیز داخل وسایل حمل و نقل عمومی جریان پیدا کند.

شرکت تولید کننده اعلام کرده است که دستگاه جدید با هر یک ساعت کار کردن، ۱۰ بار هوای موجود در وسیله حمل و نقل عمومی را تمیز می‌کند. بنابراین هر ۶ دقیقه یک بار که زمان معمول بین توقف‌ها است، هوای درون وسیله نقلیه تصفیه می‌شود. این وسیله با استفاده از فیلترهای HEPA و اشعه UV-C با قابلیت ضدعفونی کننده سطوح و به لطف فرآیند"ازن زنی"، هوا را تصفیه می‌کند. فیلترهای HEPA در جاروبرقی‌ها و دستگاه‌های تصفیه کننده هوا به کار می‌رود. کارایی فیلترهای HEPA 99.995 درصد تخمین زده شده است.

دستگاه مورد استفاده برای تصفیه هوای وسایل نقلیه، نه تنها در شرایط اپیدمی کنونی، بلکه در سایر فصول سال نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. HEPA نصب شده در این دستگاه تقریباً ۱۰۰ درصد کل ناخالصی‌های موجود در هوا را فیلتر می‌کند. محصول جدید لهستانی‌ها نه تنها ویروس‌ها و باکتری، بلکه مواد حساسیت‌زا و دیگر مواد مضر را از بین می‌برد. این دستگاه جدید تصفیه کننده هوا به مدت تقریباً سه ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که کارایی آن ثابت شود، روی هر وسیله حمل و نقلی که از نظر فنی شرایط خوبی داشته باشد، نصب خواهد شد.

کد خبر 462988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.