شهرداری تهران در جذب بودجه غیرنقد دچار مشکل است

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری در جذب بودجه غیرنقد همچنان دچار مشکل است و همان بهانه‌های گذشته برای محقق نشدن آن مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات جلسه هم اندیشی با مدیران شهرداری، با بیان اینکه جلسات هم اندیشی همواره باید برگزار شود و امروز هم باید برقرار می‌شد، به شوخی اظهار کرد: امروز جلسه هم اندیشی نداشتیم زیرا مشکلات ما در شهرداری مقداری کمتر شده و احتیاج به هم اندیشی نبوده است. مشکلات اتوبوس، واگن، کرونا، پول و درآمدها همه حل شده و دیگر احتیاجی به جلسه هم اندیشی نیست.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: جلسه امروز با یک نطق و چند تذکر آغاز شد و سپس ورود به یک فوریت مساله جماران، مساله سمن‌ها و سپس درآمدهای میوه و تره بار از پسماند بررسی شد که به دلیل نبود شفافیت و سوءتفاهمی که نسبت به درآمدهای شهرداری و نحوه برگشت به شرکت‌ها و سازمان‌ها بود مقرر شد برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه بازگردد.

وی درباره گزارش حساب هزینه و درآمدهای شهرداری که از سوی خزانه دار قرائت شد گفت: خزانه دار گزارش مفصلی ارائه کرد و نشان داد حدود ۶۲ درصد بودجه را کسب کردیم و باید حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شد که این رقم در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

هاشمی با تاکید بر اینکه درآمدهای شهرداری کم است گفت: حدود ۳۸ درصد در تحقق درآمدها عقب هستیم و علت اصلی آن کاستی بودجه غیرنقد است و شهرداری در جذب بودجه غیرنقد همچنان دچار مشکل است و همچنان همان تمرکز در تصمیم گیری برای فروش و استفاده از اموال غیرنقد شهرداری است و تغییر قیمت‌ها بهانه‌ای شده است که شهرداری در تحقق بودجه غیرنقد موفق نباشد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اوراق مشارکت همچنان حل نشده، گفت: به من خبرهای مثبتی دادند که در حال حل شدن است. معاون شهردار به من گفت در جهت حل شدن است و اگر کمتر صحبت کنیم به نظر می‌رسد که حل می‌شود. یک صحبتی با ایشان داشته باشید.

هاشمی به شوخی گفت: تشکری هم از وزارت کار کنید که این مشکل را حل کنند.

کد خبر 462972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.