تجمیع پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور با سامانه تسهیلات شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از فعالیت دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها و همچنین شهرداری‌های کشور در سامانه «تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور» خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، محسن کوشش‌تبار اظهار کرد: پس از ابلاغ سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور به استانداری‌های کشور در اواخر آبان ماه، استانداری‌ها و شهرداری‌ها به‌منظور دسترسی به این سامان، در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون تعداد آنها به ۸۲۴ شهرداری در کشور رسیده است.

وی افزود: از جمله استان‌های پیشرو در این موضوع، دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، بوشهر، خراسان جنوبی و سمنان بودند که تمامی شهرداران آن استان‌ها در حال بهره‌برداری از سامانه هستند و سایر استان‌ها به ویژه قم، کرمانشاه و همدان باید به منظور انجام وظایف ابلاغی در سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری تلاش بیشتری کنند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: از مهم‌ترین زیرسیستم‌های سامانه، شناسایی سرمایه‌گذاران حوزه مدیریت شهری و ایجاد ارتباط میان فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها با فعالان حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد. است و محقق شدن این امر همکاری و فعالیت همه استانداری‌ها و شهرداری‌های کشور را می‌طلبد تا با پویا و به‌روز بودن اطلاعات این سامانه، شامل اطلاعات پروژه‌ها، وضعیت پیشرفت پروژه‌های کشور قابل رصد و پایش باشد.

کوشش‌تبار افزود: در سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور به نشانی nvestcity.iri، همچنین اطلاعات ۲۵ سال اخیر اوراق مشارکت شهرداری‌های کشور تجمیع و بارگذاری شده است که هر شهرداری می‌تواند با مراجعه به سامانه، وضعیت تأمین مالی پروژه‌های مترو و اتوبوسرانی شهرداری خود را از طریق اوراق مشارکت مشاهده کند.

وی اضافه کرد: همچنین در آینده نزدیک اطلاعات تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور تجمیع و قابل‌مشاهده خواهد شد.

کد خبر 462962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.