نباید در هیچ نقطه‌ای از شهر میراث تاریخی آسیب ببیند

شهردار اصفهان گفت: نباید اجازه دهیم در هیچ نقطه‌ای از شهر میراث تاریخی آسیب ببیند و اگر جایی در اثر غفلت با صدور پروانه یا پاسداری نامناسب از میراث مورد تعرض قرار گرفت، باید اصلاح و رفع مشکل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز_ یکشنبه ۳۰ آذرماه ۹۹_ در آئین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و مرمتی منطقه سه اظهار کرد: به دنبال اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» امروز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از حمام شاهزاده‌ها و دیگر پروژه‌های عمرانی و مرمتی منطقه سه هستیم که از ثمرات آن شهروندان بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی حمام شاهزاده‌ها اظهار کرد: این حمام در راستای شعار «پاسداری از میراث تاریخی شهر» مرمت و احیا شده و شهرداری به عنوان پاسدار شهر همچنان از دستاوردهای گذشتگان حفاظت و مراقبت خواهد کرد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: حمام شاهزاده‌ها در حال تبدیل شدن به یک ویرانه بود که در دو سال اخیر مرمت و احیا آن انجام شد و امروز بار دیگر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باید برای آیندگان نیز میراث‌های گرانبها برجای گذاشته شود که خوشبختانه شهر اصفهان در این مسیر قرار گرفته است، تأکید کرد: مرمت و احیا حمام شاهزاده‌ها به معنای پاسداری از میراث به یاد مانده از دوران صفویه است که با اقدامات انجام شده در حال حاضر به نحو شایسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوروزی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه سه به بهره‌برداری رسیده است، افزود: امروز کلنگ پارکینگ سنبلستان واقع در خیابان عبدالرزاق نیز به زمین زده خواهد شد تا به صورت مشارکتی احداث شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین بافت تاریخی شهر در منطقه سه واقع شده، ساختمان‌های میراثی متعددی وجود دارد و هرکدام از آنها از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: نباید اجازه دهیم در هیچ نقطه‌ای از شهر میراث آسیب ببیند و اگر جایی در اثر غفلت با صدور پروانه یا پاسداری نامناسب از میراث مورد تعرض قرار گرفت، باید اصلاح و رفع مشکل شود.

وی با قدردانی از افرادی که نسبت به ساختمان‌های تاریخی شهر دغدغه و حساسیت دارند، گفت: این دوستداران میراث به مدیران شهری کمک می‌کنند تا با سیاست‌های ویژه، اقدامات لازم و اساسی برای پاسداری از آن را انجام دهند.

نوروزی با بیان اینکه مرمت، بازسازی و احیا ابنیه تاریخی در منطقه سه همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: این اقدامات یک وظیفه اصلی برای این منطقه بوده و این روند تا همیشه تداوم خواهد داشت.

کد خبر 462916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.