افزایش ۵۰ درصدی حقوق کتابداران

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: از روزهای پایانی مجلس دهم تا کنون شکایات متعددی از سوی کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی برای پیگیری افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری دریافت شده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص موضوع اعمال افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کتابداران اظهار کرد: حوزه کتاب همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده و به تعبیر معظم‌له «نفس کتابداری، یک کار انسانی و فرهنگی برجسته است»؛ از این جهت معتقد هستم کتابداران کتابخانه‌های عمومی عناصر اصلی خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی هستند و به واسطه ارتباط با اقشار مختلف مردم، تأثیرگذاری بسزایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها دارند؛ بنابراین تامین معیشت کتابداران باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در روزهای پایانی مجلس دهم تا کنون پیام‌ها و درخواست‌های زیادی از سوی کتابداران سراسر کشور در خصوص افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم برای کتابداران دریافت شده است و در همین رابطه هم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین تذکر کتبی داده شده است. در مجلس دهم نیز در این خصوص از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح سوال شده است.

پژمانفر ادامه داد: در مجلس یازدهم پس از دریافت شکایات متعدد در کمیسیون اصل ۹۰، اقداماتی را شروع کردیم که بررسی‌ها نشان می‌دهد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منابع لازم برای افزایش ۵۰ درصدی حقوق کتابداران را دارد؛ لذا هرچه سریع‌تر باید این افزایش که حق مسلم کتابداران است داده شود.

وی با بیان اینکه مکاتباتی برای روشن شدن درآمدهای اختصاصی نهاد کتابخانه‌های عمومی و نحوه هزینه کرد آن و برخی موضوعات مرتبط دیگر با این نهاد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است، تصریح کرد: در صورت افزایش نیافتن حقوق کتابداران و ارائه نشدن پاسخ قانع کننده و رفع نشدن ابهامات کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان درباره عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی در بخش‌های مختلف؛ اقدامات لازم بعدی خواهد شد. البته در جلسه آتی مجلس نیز در این خصوص تذکر کتبی دیگری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهم داد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: کتابداران عزیز مطمئن باشند پیگیری بهبود وضعیت معیشت کتابداران را تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد و نهاد کتابخانه‌های عمومی را مکلف خواهیم کرد تا قبل از پایان سال ۱۳۹۹، افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت کشوری را برای کتابداران اعمال کند.

کد خبر 462877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    کی؟؟؟؟ بعد از قیامت اعمال میکنن؟؟؟
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      2 0
      همش حرف الکی میزنن فقط میگن پیگیری میکنیم. کدوم پیگیری. هیچ برنامهئ ای برای افزایش حقوق وجود نداره. کتابداران رو به سخره گرفتند.