فتاح: پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان اقدامات این پایگاه برای مبارزه با بیماری کرونا را تشریح کرد.

امیر سرتیپ دوم خلبان سعید فتاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد اقدامات کرونایی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان اظهار کرد: این پایگاه از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا، بر اساس دستورات ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به راه اندازی قرارگاه زیستی در سطح یگان کرد که وی افزود: جلسات آن از ابتدا تاکنون به صورت هفتگی و منظم برگزار شده و در آن برای پیشگیری و درمان در سطح پایگاه برنامه‌ریزی می‌شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: ضدعفونی و گندزدایی معابر داخل پایگاه، شهرک مسکونی و سربازخانه‌ها با استفاده از خودروهای جنگ نوین و رفع آلودگی با محلول‌های ضدعفونی از اولین اقدامات ما بود. به همین دلیل تاکید بر رعایت نظافت فردی، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و کاهش تعداد سربازان شب‌خواب در پایگاه در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین نقاهتگاهی با ظرفیت ۶۰۰ تخت خواب با قابلیت افزایش دو برابری ظرفیت به منظور آمادگی برای شرایط بحرانی راه اندازی شد، اما تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

فتاح با اشاره به اقدامات پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان در خصوص تولید اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گفت: تولید ماسک مورد نیاز توسط پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی و تولید مواد ضدعفونی کننده توسط قرارگاه زیستی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در مجاورت این پایگاه از جمله اقداماتی است که از روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشگیری‌ها و اقدامات شده، وضعیت فعلی این یگان از نظر استانداردهای علوم پزشکی زرد است و هیچ مشکل کرونایی در بین سربازان وظیفه نداشته‌ایم. درمان اکثر مبتلایان به صورت قرنطینه خانگی و با پیگیری کادر درمان دنبال می‌شود. در حال حاضر انجام همه مصوبات ستادهای استانی و ملی مدیریت بیماری کرونا و همچنین دستورات ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص پیشگیری بیماری، با دقت پیگیری می‌شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با اشاره به اقدامات مردم‌یاری و کمک‌های مومنانه پایگاه شهید بابایی اصفهان در دوره شیوع بیماری کرونا، افزود: در همین راستا و مطابق فرامین رهبر معظم انقلاب، تا کنون طی هشت نوبت کمک‌های مومنانه جمع‌آوری و در مناطق محروم به ویژه روستاهای اطراف پایگاه توزیع شده و طی دو مرحله در عاشورا و تاسوعای امسال بیش از شش هزار پرس غذا، در یک مرحله ۲۰۰ بسته غذایی به ارزش پنج میلیون ریال، در یک مرحله ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر و مواد بهداشتی به مناسبت آغاز سال تحصیلی، طی سه مرحله دیگر بسته‌های معیشتی به ارزش یک تا پنج میلیون ریال در مناسبت‌های مختلف در روستاهای اطراف پایگاه به ویژه مناطق محروم توزیع شد.

فتاح گفت: پایگاه شهید بابایی، دو هزار بسته معیشتی حاوی گوشت مرغ با کمک امام جمعه قهجاورستان و خیریه‌ها و با استفاده از امکانات خودرویی و نیروهای وظیفه داوطلب بین نیازمندان توزیع کرد.

وی با اشاره به اجاره برخی مغازه‌ها و اماکن این پایگاه در ایام کرونا به افراد، گفت: در راستای همیاری و حمایت از این افراد در ایام کرونا، اجاره‌ها با تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی دریافت شد. بودجه این اقدامات خیرخواهانه بیشتر به صورت داوطلبانه و با همت کارکنان پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی تأمین شد.

کد خبر 462783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.