نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و اولسان

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک مصاف پرسپولیس و اولسان هیوندای در چاچوب مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس ایران در قطر از ساعت ۱۵ و ۳۰ عصر امروز (شنبه) به مصاف اولسان هیوندای از کره جنوبی رفت که این مسابقه با نتیجه دو بر یک به سود نماینده کره جنوبی به پایان رسید. قضاوت این مسابقه را عبدالرحمن ابراهیم بر عهده داشت که گرفتن دو پنالتی برای نماینده کره و یک صحنه شک برانگیز درون محوطه اولسان روزی سخت را برای او کشورش ایجاد کرد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حسین عسگری، حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی اول به سود اولسان

در دقایق اضافه نیمه اول درست زمانی که همه منتظر سوت پایان بازی در نیمه اول بودند احمد نورالله‌ی با بی احتیاطی درون محوطه جریمه مهاجم اولسان را سرنگون کرد؛ صحنه‌ای که ابتدا توسط داور دیده نشد و کمک داور ویدئویی بعد از تشخیص پنالتی خواستار دیدن صحنه توسط داور شد، سلسله اتفاقتی که منجر به اعلام پنالتی به سود اولسان کره جنوبی شد.

رونیل: پنالتی اول به درستی به سود اولسان گرفته شد.

سلیمانی: پنالتی اول اعلامی به سود اولسان صحیح بود زیرا در این صحنه احمد نورالله‌ی مرتکب بی احتیاطی و خطا شد.

عسگری: پنالتی اول اولسان به درستی اعلام شد زیرا در این صحنه احمد نورالله‌ی با وجود اینکه مهاجم اولسان خطری برای دروازه پرسپولیس نداشت پشت پای مهاجم اولسان را زد.

پنالتی دوم به سود اولسان

در دقیقه ۵۴ توپ ارسالی کره‌ای ها به پرش مهدی شیری و برخورد توپ با دست او همراه شد که داور بعد از بازبینی صحنه پنالتی دوم اولسان را اعلام کرد.

رونیل: پنالتی دوم نیز به درستی به سود اولسان گرفته شد.

سلیمانی: دومین پنالتی اعلام شده به سود اولسان نیز به درستی اعلام شد؛ در این صحنه کار غیر حرفه‌ای مهدی شیری بود که به صورت بسیار ناشیانه عمل کرد و یک لحظه احساس کرد که مارادونا است و هرچقدر کارشناسان داوری سفارش کرده‌اند که این بازی کمک داور ویدئویی دارد این بازیکن بی‌دقت آن هند غیر حرفه‌ای را مرتکب شد.

عسگری: این پنالتی نیز به طور واضحی درست بود و شکی در پنالتی بودن آن نیست و این صحنه همانند هندی بود که در بازی استقلال و سپاهان در فصل گذشته لیگ برتر رخ داد

سرنگونی احمد نورالله‌ی در محوطه اولسان

در دقیقه ۸۴ بازی روی توپ ارسالی از سمت راست احمد نورالله‌ی توسط مدافع اولسان سرنگون شد که پرسپولیسی‌ها در این صحنه اعتقاد به اعلام پنالتی داشتند.

رودنیل: در این صحنه اتفاق خاصی رخ نداد البته که به دلیل فشار بازی داور صحنه را نیز بازبینی کرد اما اتفاقی رخ نداد و پنالتی نبود.

سلیمانی: گرچه احمد نورالله‌ی اعتقاد به پنالتی داشت این صحنه پنالتی نبود چون جدال بر سر توپ بود و هر دو بازیکن کنترل خود را از دست دادند و نیازی نیز به مراجعه به کمک داور ویدئویی نبود.

عسگری: در این صحنه اگر احمد نورالله‌ی پیراهن بازیکن اولسان را نکشیده بود یقیناً کمک داور ویدویی هچمون صحنه‌های دیگر اعلام پنالتی می‌کرد ولی این امر در فوتبال طبیعی است و پنالتی به درستی اعلام نشد.

سرنگونی آرمان رمضانی در محوطه اولسان

در دقایق پایانی مسابقه آرمان رمضانی در محوطه جریمه اولسان سرنگون شد که به اعتقاد سرخ‌پوشان داور قطری در ای صحنه می‌توانست یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کند.

سلیمانی: قبل از این صحنه سید جلال حسینی روی بازیکن اولسان مرتکب خطا شد.

عملکرد کلی داور:

رودنیل: علی رغم اینکه اعتقاد من بر این بود که داور عرب زبان برای این بازی نگذارند و داور باید از استرالیا یا ازبکستان انتخاب می‌شد که تجارت بیشتری داشته باشند اما در کل داور قطری در این بازی قضاوت خوبی داشت و اخطارهایی که داور قطری داد همه به درستی داده شد.

سلیمانی: داور دیدار پرسولیس و هیوندا کره جنوبی به نظر من بسیار ضعیف بود و هرچقدر کمک داور ویدئویی عالی بود خود داور فاجعه بود زیرا به طور کلی این بازی چهار صحنه تصمیم گیری داشت که این داور در سه صحنه به کمک داور ویدئویی مراجعه کرد و این نشان دهنده ضعف در قدرت تصمیم گیری است زیرا شما هرچقدر بیشتر به کمک داور ویدئویی مراجعه کنید ضعیف‌تر ارزیابی می‌شوید. دو کرنر در دقایق ۶۴ و ۷۳ نیز به سود پرسپولیس گرفته نشد. کارت‌هایی که داده شد همه درست بود ولی داور در نیمه اول قضاوت ضعیفی داشت.

عسگری: پنالتی‌هایی که گرفته شد نشان دهنده اهمیت کمک داور ویدئویی است و بارها نیز گفته‌ام که فوتبال ایران نیز به این سیستم نیازمند است و باید کمک داور ویدئویی در ایران به کار گرفته شود زیرا این تکنولوژوی به توسعه فوتبال و قضاوت صحیح کمک می‌کند و این داور نیز بعد از علیرضا فغانی بهترین داور آسیا است و بازی‌های مهمی را نیز سوت زده است ولی داوری همواره با اشتباه است و برای همین فیفا از این تکنولوژی استفاده می‌کند و می‌بینید که همین دو صحنه نتیجه بازی را عوض کرد

کد خبر 462763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داور خوبی نبود IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    متاسفانه باختیم وخیلی ناراحت شدیم‌ دوست داشتیم شب یلدا خوشحال باشیم ولی حیف ک نشد خسته نباشید میگم به تک تک بازیکنان با غیرت ایران زمین و ایکنه تا ابد ایرانیم_پرسپولیسی ام پزسپولیس همیشه قهزمانه
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 1
    واقعا متاسفم برای کشورم. داور همان نیمه اول باید خطای روی نعمتی رو اخطار میداد. خطای نورالهی هم خطا نبود چون توپ در اختیار بازیکن کره ای نبود پایش، را جلوی پای نورالهی گذاشت و خیلی بزرگ نمایی کرد.
  • RU ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    واقعا برای کارشناس و گزارشگر متاسفم . من دو هفته هست دارم میگردم دنبال ی تصویری که نشون بده نور الهی پیراهنه بازیکن اولسان رو گرفته .گزارشگر این صحنه رو از کجا دید داور هم به varنرسیده برگشت .تلوزیون قطر با اون همه دوربین هیچ نمای دیگری از اون صحنه نشون نداد .