طرح تفصیلی و طرح راهبردی توس هرچه سریع‌تر تصویب شود

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد گفت: امیدواریم با حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین استانداری، طرح تفصیلی و طرح راهبردی توس هرچه سریع‌تر تصویب شود و گام دیگری در جهت کمک به ساکنان این محدوده برداشته شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، ظهر امروز مراسم افتتاح مسیر دسترسی جلوخان آرامگاه فردوسی به کهندژ و رونمایی از دو مجسمه در جلوخان آرامگاه فردوسی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار مشهد و دیگر مدیران شهری برگزار شد.

سیدمسعود ریاضی در این مراسم با بیان اینکه اقدامات خوبی در جلوخان آرامگاه فردوسی و منطقه توس، با حمایت‌های میراث فرهنگی و همکاری شهرداری مشهد انجام شده که امروز شاهد ثمرات آن هستیم، اظهار کرد: پارک جلوخان به مساحت هفت هکتار، یکی از همین پروژه‌هایی است که با موافقت فیمابین مدیریت شهری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی محقق شده و پس از آن هم مسیر اتصال جلوخان به کهندژ که امروز به افتتاح رسید.

وی با اشاره به طراحی هشت مجسمه برگرفته شده از موضوعات شاهنامه که تاکنون سه مجسمه آن نصب شده است، گفت: در کنار این اقدامات ارزنده، امیدواریم با حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین استانداری، طرح تفصیلی و طرح راهبردی توس هرچه سریع‌تر تصویب شود و گام دیگری در جهت کمک به ساکنان این محدوده برداشته شود.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد با بیان اینکه طرح تفصیلی نیاز مبرمی است که امیدواریم حمایت شود، تصریح کرد: یکی دیگر از درخواست‌های ما، ثبت جهانی توس است؛ ما چنین ظرفیت و ثروتی در ایران و خراسان داریم ولی هنوز ثبت جهانی نشده که امیدواریم زودتر میسر شود.

کد خبر 462728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.