تشدید محدودیت‌های لتونی در آستانه سال نو

اروپایی‌ها طی جنبشی فراگیر تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های کرونایی را طی دوران کریسمس افزایش دهند تا از این طریق، مانع از سرعت گرفتن بیشتر شیوع بیماری در میان مردم شوند. مقامات ارشد کشور لتونی نیز از آغاز قرنطینه‌های کرونایی از تاریخ بیست و یکم ماه سپتامبر تا یازدهم ژانویه خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزرای مجلس لتونی طی جلسه‌ای که در هفدهم ماه دسامبر برگزار کردند، از اعمال محدودیت‌های بیشتر در دوران کریسمس خبر دادند. هدف اصلی این افراد، جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید -۱۹ به خاطر مراسم و گردهمایی‌های سال نو است چرا که مردم لتونی، طبق آئین سنتی خود در این دوران، به سفر می‌روند، به رفت و آمد با دوستان و خویشاوندان می‌پردازند و اوقات فراغت خود را در فضاهای سبز و گردشگری می‌گذرانند.

مقامات ارشد لتونی، برخلاف سایر کشورهای اروپایی، هیچ محدودیتی برای تردد یا سفر در دوران قرنطینه در نظر نگرفته و تنها به جنبه‌های پیشگیرانه مربوط به زندگی روزانه شهروندان پرداخته‌اند. به طور کلی قرار است گرد همایی‌های داخل منازل تا جای ممکن محدود شود و مردم از عیددیدنی‌های کریسمسی محروم شوند. به همین دلیل مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان آموزش‌های مجازی خود را ادامه خواهند داد اما دانش‌آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی در این دوران تعطیل خواهند بود.

کتابخانه‌ها و موزه‌ها از تاریخ بیست و یکم دسامبر تا یازدهم ژانویه به طور کامل تعطیل خواهد بود اما موزه‌هایی که آثار آن‌ها در فضای باز به نمایش گذاشته می‌شود، مجاز به ادامه فعالیت خواهند بود. البته این مکان‌ها نیز باید از مقررات خاصی پیروی کنند، مثلاً مسیرهایی یکطرفه برای تردد بازدیدکنندگان ایجاد کنند تا از برخورد افراد با یکدیگر جلوگیری کنند.

انجام رویدادهای ورزشی و فعالیت‌های جسمی نیز تنها در فضاهای باز، آن هم با حضور حداکثر ۱۰ نفر مجاز خواهد بود و بیش از این تعداد، پیگرد قانونی خواهد داشت.

کد خبر 462724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.