شهرداری تهران از بروز سیلاب در ترسالی پیشگیری کرد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: ترسالی از سال گذشته شروع شد و احتمالاً یک دهه با بارش‌های زیاد رو به رو هستیم و برخی از این سال‌ها با بحران جدی در شهر تهران مواجهیم و باید از این اقدامات پیشگیری کرد.

به گزارش ایمنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و روان‌آب‌های سطحی تهران اظهار کرد: پیشبرد مسائل عمرانی در شرایط امروز اقتصادی شهرداری تهران بسیار سخت است و طبق آخرین گزارش موجود که به دست شورای شهر رسیده، تا انتهای آبان‌ماه ۳۸ درصد بودجه تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه شهرداری در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن می‌تواند هزینه‌های اجتناب ناپذیر شهری را پاسخ داده و پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های توسعه‌ای در این شرایط قربانی می‌شود، تاکید کرد: هفته‌ای نیست که پروژه‌ای افتتاح نشود که نشان دهنده تلاش زیادی است که در مجموعه شهرداری انجام می‌شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه ماده ۸۴ برنامه توسعه سوم شش تکلیف را برای جمع‌آوری آب‌های سطحی بر عهده شهرداری گذاشته است، تصریح کرد: طراحی و اجرای پروژه‌های توسعه یکی از این تکالیف است و گزارش کامل آن ارائه شده است. بهبود عملکرد شبکه اصلی و فرعی از دیگر تکالیف است. از گذشته مطالعات انجام شده و جمع‌آوری آب‌های سطحی در خطوط مختلف با توجه به مطالعات در حال انجام است.

فراهانی با بیان اینکه سامانه جامع اطلاعات مکانی و بحث توسعه شبکه کمی و کیفی بارش و روان آب از این تکالیف بوده که امروز افتتاح شده است، اضافه کرد: مورد پنجم در دستور شوراست و بنا بوده که معاونت فنی آن را ارائه دهد بر اساس برنامه، نگهداشت مجاری موجود جزء کارهای شرکت خاکریزآب انجام شود.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی وظیفه ذاتی شهرداری است، افزود: بحرانی مانند خوزستان رخ می‌دهد که مسائل آن نه تنها شهرداری و استانداری بلکه حاکمیت را درگیر می‌کند. واقعیت این است که این اتفاق وقتی بحرانی می‌شود که کاری انجام نشود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: خواهش من این است که برای نتیج‌بخش شدن اقدامات و تلاش‌ها کاری انجام شود چرا که ما وارد دومین سال ترسالی شدیم. ترسالی از سال گذشته شروع شد و احتمالاً یک دهه با بارش‌های زیاد رو به رو هستیم و برخی از این سال‌ها با بحران جدی در شهر تهران مواجهیم و باید از این اتفاقات پیشگیری کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: این فعالیت‌ها مظلومیت دارد چرا که کارهای دیگر دیده می‌شود ولی کارهایی که در زیر زمین انجام می‌شود و پیشگیری از سیلاب بوده، با مظلومیت مواجه است ما هم در شورا از گذشته حمایت می‌کردیم و همچنان حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 462705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.