پایتخت بلغارستان زیبا می‌شود

اعضای شورای شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان، از تغییر ظاهر و زیباسازی آن در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی صوفیه در نظر دارند طراحی ظاهر شهر را تغییر دهند و فضاهایی زیباتر و زیست‌پذیرتر برای شهروندان ایجاد کنند. پروژه آن‌ها چندین مرحله را در بر خواهد گرفت که در اولین اقدام، قوانین شفافی برای طراحی، ساخت و ساز و حفظ مناطق شهری ارائه خواهد شد. طرح کلی، یک سال پس از توافق نهایی و وضع قوانین جامع پیاده‌سازی خواهد شد.

اعضای شورای شهر صوفیه در نظر دارند هر منطقه را متفاوت با سایر مناطق و سازگار با محیط آن طراحی کنند. از جمله مهم‌ترین تغییراتی که قرار است برای زیباسازی پایتخت بلغارستان انجام شود می‌توان به تغییر نمای سازه‌های مرکز شهر، تعویض تابلوهای تبلیغاتی قدیمی شهر با نمونه‌های جدید و بهتر، تغییر و ایجاد مبلمان شهری و سبزسازی شهر اشاره کرد. علاوه بر این سنگفرش‌های قدیمی با نوع جدید و مقاوم جایگزین خواهد شد و پیاده‌روهای قدیمی نمایی جدید به خود خواهد گرفت. میدان‌های عمومی شهر نیز نوسازی خواهد شد و پوشش‌های سبز بیشتری را در خود جای خواهد داد.

تصمیمات مقامات رسمی کلانشهر صوفیه در طرح کنونی  در ۶ منطقه شهر اجرا خواهد شد و پس از پایان پروژه، برنامه‌ریزان برای سایر مناطق، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهند کرد. پیاده‌سازی پروژه در هر منطقه، با توجه به نیاز آن منطقه و وجود مراکز عمومی، با دیگری متفاوت خواهد بود و بودجه‌ای متفاوت به هر پروژه اختصاص داده خواهد شد. علاوه بر این در هر منطقه، ایجاد مکان‌های عمومی خاصی با بیشترین نیاز مورد توجه قرار خواهد گرفت و هیچ تغییری در ساختمان‌ها و خیابان‌های نوساز اعمال نخواهد شد.

با این حال، برنامه‌ریزان پایتخت بلغارستان در نظر دارند تمام سیستم‌های روشنایی شهر را به طور کامل با سیستم‌های هوشمند جدید جایگزین کنند تا نه تنها بر جنبه زیباسازی شهر بیفزایند، در زمینه کاهش آلودگی و اثرات جزایر گرمایی نیز گامی مهم بردارند.

کد خبر 462697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.