۸۱ درصد آیفون های اپل iOS 14 را اجرا می‌کنند

۸۱ درصد آیفون‌های اپل اکنون به iOS 14 مجهز شده‌اند. در حالی که فقط چند ماه از انتشار آی او اس ۱۴ نگذشته، این آمار فوق‌العاده است.

به گزارش ایمنا، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های iOS نسبت به اندروید، به‌روزرسانی نرم افزاری طولانی و انتشار آن برای مدل‌های جدید و قدیمی‌تر است. این درحالی است که دستگاه‌های اندرویدی فقط حدود دو سال به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را دریافت می‌کنند. این را به وضوح می‌توان در آخرین آمار منتشر شده از سوی اپل مشاهده کرد. طبق گفته شرکت سازنده، ۸۱ درصد آیفون‌های اپل هم اکنون آخرین نسخه iOS را اجرا می‌کنند.

آی او اس ۱۴ آخرین نسخه سیستم عامل اپل برای گوشی‌های هوشمند آیفون است که چند ماه پیش منتشر شد. این نسخه تغییرات زیادی داشته و پلتفرم iOS را جذاب‌تر از همیشه کرده است. به عنوان مثال برای نخستین بار ویجت‌ها به هوم اسکرین آیفون‌های اپل اضافه شده‌اند.

آیفون‌های چهار سال اخیر که با این نسخه سازگاری دارند ۸۱ دصد آیفون‌هایی هستند که موفق به دریافت این به‌روزرسانی شده‌اند. هرچند مطمئن نیستیم تمام این ۱۹ درصد باقیمانده آیفون‌هایی هستند که واجد شرایط این به‌روزرسانی نیستند یا آنکه کاربران خودشان گوشی خود را به‌روزرسانی نکرده‌اند.

از مجموع تمام آیفون‌های فعال در دست کاربران، ۷۲ درصد از iOS 14 استفاده می‌کنند، ۱۸ درصد همچنان ترجیح می‌دهند از iOS 13 استفاده کنند و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز کاربرانی هستند که از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS استفاده می‌کنند.

مدت زمان زیادی نیست که آی او اس ۱۴ منتشر شده و این آمار برای سیستم عامل جدید کمپانی اپل فوق‌العاده است. به نظر می‌رسد امکانات ویژه‌ای مانند اضافه شدن ویجت‌ها به هوم اسکرین و تغییرات گسترده در منوها، نقش به سزایی در به دست آمدن این آمار شگفت انگیز داشته است.

منبع: گجت نیوز

کد خبر 462615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.