همه چیز در مورد مراسم سوگند ریاست جمهوری آمریکا

جو بایدن پس از پشت سر گذاشتن رقیب خود برای رسیدن به کاخ سفید، حالا برای مراسم سوگند ریاست جمهوری آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم سوگند ریاست جمهوری آمریکا به رغم تداوم همه‌گیری ویروس کرونا، در زمان اعلام شده برگزار می‌شود، اما برای جلوگیری از شیوع ویروس، در ابعاد کوچک‌تری اجرا خواهد شد. مسئولان برگذار کننده مراسم، به مردم هشدار داده‌اند که در این روز در خانه بمانند و در مراسم شرکت نکنند و آن را از شبکه‌های تلویزیونی مشاهده کنند.

مراسم سوگند ریاست جمهوری در چه مکان و زمانی برگزار می‌شود؟

مراسم سوگند جو بایدن در دید عموم و بیرون از محوطه بسته در شهر واشینگتن دی‌سی در ضلع غربی کاخ کنگره آمریکا، جایی که نمایندگان مجلس قانون گذاری تشکیل جلسه می‌دهند برگزار می‌شود. این مراسم طبق سنت گذشته در ۲۰ ژانویه، سومین چهارشنبه ماه برگزار می‌شود.

جو بایدن پس از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر، از سوی اکثر خبرگزاری‌ها به عنوان برنده انتخابات معرفی شد و این هفته نیز، مجمع گزینندگان آمریکا با تشکیل جلسه رسمی، پیروزی وی را تأیید کرد.

در مراسم سوگند ریاست جمهوری چه گفته می‌شود؟

کلام سوگند ریاست جمهوری در ماده دو، بخش یک، تبصره ۸ قانون اساسی ایالات متحده درج شده که در آن گفته می‌شود: من رسماً سوگند یاد می‌کنم که صادقانه در سمت رئیس جمهور ایالات متحده انجام وظیفه کنم و تا توان دارم در حراست، حفاظت و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده کوشا باشم.

رئیس جمهور با ادای این سوگند، متعهد می‌شود که مسئولیت‌های خود را مطابق قانون اساسی به انجام برساند و هدف آن تأکید بر این نکته است که رئیس جمهور جدید بالاتر از قانون، حاکم بر آمریکا نیست.

در این روز چه اتفاقی می‌افتد؟

کاملاً هریس، معاون اول پیش از آقای بایدن، به عنوان معاون رئیس جمهور در این روز سوگند یاد می‌کند. وی نخستین زن و سیاه‌پوست آمریکا است که در این سمت قرار می‌گیرد. هریس سوگند می‌خورد وظایف خود را مطابق قانون اساسی ایالات متحده انجام دهد.

جو بایدن پس از ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور، برای ملت سخنرانی کرده و اطمینان می‌دهد که برای تمام مردم آمریکا حکومت کند و در ادامه به دلیل ابتلاء و قربانی گرفتن ویروس کرونا در سراسر آمریکا، احتمالاً از برنامه‌های خود برای تحت کنترل درآوردن بحران سخن خواهد گفت.

معمولاً در مراسم سوگند، برنامه‌های سرگرمی نیز تدارک دیده می‌شود، اما هنوز مشخص نیست امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، چنین برنامه‌هایی وجود دارد یا خیر.

چه کسی در مراسم سوگند ریاست جمهوری حضور خواهد داشت؟

جو بایدن با همسرش، جیل بایدن روی صحنه حاضر می‌شود. در سال‌های گذشته رئیس جمهورهای قبلی در مراسم سوگند رئیس جمهور جدید شرکت می‌کردند، اما باید صبر کرد و منتظر نظر دونالد ترامپ برای شرکت در این مراسم ماند.

ترامپ به رغم درخواست‌های همکارانش برای شرکت در مراسم، هنوز اعلام نکرده که در آن حاضر خواهد شد یا خیر.

کد خبر 462605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.