مرمت حمام شاهزاده‌ها در قالب دو قرارداد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بنای صفوی حمام شاهزاده‌ها در قالب دو قرارداد و با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این سازمان مرمت و احیا شد.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حمام شاهزاده‌ها بنایی به یادگار مانده از دوره صفویه با زیر بنای حدود ۷۳۰ متر مربع و عرصه آن حدود ۶۴۶ مترمربع است که در تاریخ یکم آبان ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۱۱۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در حمام شاهزاده‌ها، تصریح کرد: در این حمام سبک سازی و ترمیم بام حمام شامل اصلاح جامگاه‌ها و ایزوله و کف‌فرش، مرمت و ساماندهی سربینه و چهار حوض و گرمخانه، احداث سرویس بهداشتی، اجرای تأسیسات الکتریکی و مکانیکی جهت گرمایش و سرمایش و نورپردازی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: تکمیل مرمت و اصلاح ورودی اصلی به حمام، اصلاح مسیر دسترسی به بام، عملیات گچ‌کاری و احیای کاشی‌های قدیمی و مرمت رسمی بندی و احیای تزئینات داخلی نظیر نقاشی‌ها از دیگر اقدامات در این حمام تاریخی است.

وی گفت: اتمام پروژه مرمت حمام شاهزاده‌ها سال ۹۸ بوده و رفع نواقص و تکمیل آن در سه ماه نخست سال ۹۹ در قالب دو قرارداد انجام شده است.

کد خبر 462563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.