هدیه روز پرستار "لغو دورهمی شب یلدا"

امسال شب یلدا را فقط با خانواده خود بگذرانیم و به دعوت اطرافیان برای شرکت در دورهمی ها «نه» بگوییم، ما می‌توانیم و به مدد الهی از این آزمون هم سربلند بیرون خواهیم آمد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، مجتبی رضوانی، هدیه روز پرستار "لغو دورهمی شب یلدا" است، اگر به تقویم نگاه کنیم، متوجه خواهید شد که امسال دو مناسبت روز پرستار و شب یلدا بر هم منطبق شده‌ اند.

وی افزود: کادر درمانی کشور در رشته‌های مختلف و حوزه‌های کلینیکی و پاراکلینیکی حدود ۱۰ ماه است که با فراز و نشیب فراوان و با استرس و دلهره، در حال فداکاری و نجات جان عزیزانی هستند که با ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ دچار دردسر شده‌ اند و در این راه بسیاری از هموطنان ازجمله پزشکان، پرستاران و سایر بخش‌های تیم بهداشت و درمان کشور را از دست داده‌ ایم.

رئیس اداره روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی گلستان تصریح کرد: پرستاران به عنوان سمبل کادر بهداشت و درمان همواره در ادبیات غنی فارسی حضور داشته و هر جا سخن از درمان می‌شود بی شک، چهره مصمم و معصوم پرستاری که دغدغه‌ اش کمک به بیماران است در نظر هویدا می‌شود.

وی تصریح کرد: ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به همه کادر درمانی کشور و بویژه پرستاران عزیز تبریک عرض می‌کنم، البته شب یلدا را هم که یکی از سنن قدیمی و باستانی ما ایرانیان است تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که این شب که آغاز روند کاهش طول شب و طولانی‌تر شدن روز است در خصوص ویروس کرونا هم مصداق داشته باشد و شب سیاهی که این ویروس برایمان ایجاد کرده است، به روزی روشن و پرامید بدل گردد.

رضوانی گفت: بیایید کاری نکنیم که از شب یلدا که همزمان با روز پرستار شده، خاطره‌ای تلخ برای این فداییان بزرگوار بسازیم، بلکه همانگونه که رسم است و در روزهای خاص به مشمولین آن هدیه می‌دهند، ما هم با «لغو دورهمی ها» آرامش و سلامتی را به این عزیزان هدیه دهیم تا شاید از فشار کاری آنها کم شود و بتوانند نفسی تازه کنند.

وی افزود: ایرانیان همواره به خلق حماسه شهرت دارند، از قدیم و در طول تاریخ، سنت شکنی‌ های مثبت و خلاقیت در رفتار ایرانیان موج می‌زند، اکنون نوبت ماست که تاریخ ساز شویم و برای سلامت خود و دیگران و کاهش فشار کاری کادر درمان، از صبوری حضرت زینب (س) در صحرای پر درد و پر سوز و گداز کربلا درس بگیریم و با مقاومت در برابر امیال و خواسته‌های خود، با کمی صبوری، منشأ خیر و برکت و سلامتی برای آحاد جامعه باشیم و سلامتی جامعه را با لحظاتی زودگذر مبادله نکنیم.

رئیس اداره روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی گلستان گفت: با برگزاری دور همی شب یلدا، سلامتی آنها را به خطر نیندازیم تا سال‌های طولانی بتوانیم از نعمت وجود آنها برخوردار باشیم. امسال شب یلدا را فقط با خانواده خود بگذرانیم و به دعوت اطرافیان برای شرکت در دورهمی ها «نه» بگوییم، ما می‌توانیم و به مدد الهی از این آزمون هم سربلند بیرون خواهیم آمد.

کد خبر 462538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.