افزایش پایانه و گذرهای مرزی و توجه به مرزنشینان از اهداف دولت است

وزیر راه وشهرسازی در چابهار گفت: افزایش پایانه‌ها و گذرگاه‌های مرزی و توجه به اشتغال، معیشت و رفاه مرزنشینان از اهداف دولت است.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در نشست هماهنگی مراسم افتتاح رسمی مرز ریمدان در فرمانداری چابهار اظهار کرد: به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و پاکستان در صحبت‌های مفصلی که با عمران خان داشته ام نخست وزیر پاکستان بر توجه به مرزها و زیرساخت‌ها و تبادل بیشتر کالا و آسان سازی رفت و آمد مردم دو سوی مرز تاکید دارند به همین سبب ما برنامه‌های مهمی برای مرزها داریم تا به معیشت مرزنشینان و توسعه روابط کمک شود.

وی گفت: جاده ریمدان به چابهار نیز دو بانده می‌شود و در این باره اقدامات لازم در حال انجام است و من معتقدم بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی برای توسعه امنیت و توسعه اجتماعی و فرهنگی ضرورت دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اراده مشترک می‌توان قدم‌های بزرگی برداشت، تصریح کرد: اینکه گذرگاه‌های رسمی مرزهای سیستان و بلوچستان به تعداد ۱۱ مرز خاکی و آبی در حال آماده سازی است خیلی خوشحال هستیم.

اسلامی گفت: در تمام نقاط مرزی باید در حوزه توریست، درمانی، شهرک‌های اقامتی و لجستیک به فکر سرمایه گذاری و شاهد تحول در این زمینه باشیم و در این باره همه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند.

وی افزود: جمعیت زیادی در ۲ سوی مرز ایران و پاکستان در محدوده مرز ریمدان سکونت دارند و باید بر اساس برنامه زمانبندی همه امور را پیش ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: ایجاد زیرساخت‌های مرزی در نقاط مختلف نظیر کهک، جالق، پیشین و سایر مکان‌های مورد نظر در سیستان و بلوچستان در دستور کار است.

احمدعلی موهبتی به شکل‌گیری نگاه مثبت مسؤولان کشوری به تأمین زیرساخت‌های مرزهای رسمی اشاره و خاطرنشان کرد: زائران، گردشگران، مسافران و بیماران می‌توانند از مرز ریمدان به صورت قانونی و بدون مشکلات و سختی‌ها تردد کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: راه اندازی مرز ریمدان از آرزوهای دیرینه مردم بود که با همت دولت محقق شد و صمیمانه از مسؤولان قدردانی می‌کنیم.

رحمدل بامری افزود: راه اندازی مرز ریمدان یکی از خواسته‌های مردم و مسؤولان است که برای ساماندهی مبادلات مرزی همه تلاش کردند.

وی ادامه داد: ریل و جاده ۲ بانده به مرز ریمدان از خواسته‌های مهم مردم و مسؤولان است که از این بابت نیز قدردان تلاشگران دست اندرکار هستیم.

فرماندار دشتیاری نیز گفت: ۵۳ کیلومتر جاده به طرف مرز ریمدان محل تردد مردم ساکن در بیش از ۳۰ روستا است که جاده کم عرض و فاقد ابنیه فنی، این محدوده را به جاده مرگ مشهور کرده است.

عادل عفتی افزود: مرز زمانی می‌تواند برای مردم سودمند باشدکه بتوان تمامی زیرساخت‌های آن را سریع آماده کرد.

منبع: ایرنا

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز جمعه به منظور شرکت در مراسم افتتاح مرز ریمدان به چابهار سفر کرده است.

کد خبر 462490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.