جامعه‌ پیش‌بینی پذیر به توسعه می‌رسد

یک استاد سیاست علم و فناوری گفت: برای توسعه یافتن باید جامعه‌ای پیش‌بینی‌پذیر داشته باشیم، رابطه‌ای پیچیده بین توسعه یافتن و پیش‌بینی پذیری وجود دارد و مجموع عوامل یک سیستم در جامعه باید درست عمل کنند تا به توسعه یافتن جامعه و پیش‌بینی پذیری نزدیک شویم، جامعه در قالب یک اجماع ملی پیش برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپهر قاضی نوری در رویداد تداکس "راه‌حل‌های ساده ۲۰۲۰" که به صورت آنلاین برگزار شد، در خصوص استقرار پیش‌بینی پذیری، اظهار کرد: در جامعه توسعه نیافته رفتارهای توسعه نیافته نیز دیده می‌شود و نمی‌توان پیش‌بینی‌های درستی داشت، بنابراین حتماً دچار خسارت و زیان می‌شویم.

وی ادامه داد: در جوامع توسعه نیافته ممکن است پیش‌بینی‌های ما برای پس‌انداز، تربیت فرزندان و اتفاقات روزانه درست از آب در نیاید و ما را دچار خطر و چالش کند، جوامع توسعه نیافته پیش‌بینی‌پذیر نیستند.

این استاد سیاست علم و فناوری با بیان اینکه برای توسعه یافتن باید جامعه‌ای پیش‌بینی‌پذیر داشته باشیم، تصریح کرد: رابطه‌ای پیچیده بین توسعه یافتن و پیش‌بینی پذیری وجود دارد و مجموع عوامل یک سیستم در جامعه باید درست عمل کنند تا به توسعه یافتن جامعه نزدیک شویم و به دنبال آن به پیش‌بینی پذیری در جامعه نزدیک شویم، پیش‌بینی پذیری شاخص توسعه یافتن است و عوامل زیادی باید توسعه یابند تا جامعه پیش‌بینی پذیر شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی پذیری عامل توسعه است، افزود: وقتی جامعه‌ای پیش‌بینی پذیر شود، افراد برای عمر و سرمایه‌های خود در بلند مدت برنامه‌ریزی می‌کنند و جامعه به ثبات و آرامش می‌رسد، توسعه دو دسته شاخص دارد، شاخص ملموس مانند درآمد سرانه و سلامت و شاخص ناملموس مانند احساس رفاه و لذت از جمله شاخص‌های توسعه هستند و این شاخص‌ها با پیش‌بینی پذیری در ارتباط است، چرا که در جامعه پیش‌بینی پذیر سرمایه‌گذاری و احساس آرامش بیشتر است.

قاضی نوری خاطرنشان کرد: جامعه در مفهوم توسعه گیر کرده است و سال‌ها است که نظرات مختلفی درباره توسعه یافتن ارائه می‌شود که زیاد کارآمد نبوده، زیرا به یک جمع‌بندی صحیح درباره توسعه نرسیده‌ایم، اگر به توسعه در جامعه دست یابیم، برای آینده نگران نیستیم و با آرامش زندگی می‌کنیم.

وی گفت: برای توسعه یافتن باید جامعه در قالب یک اجماع ملی که همان پیش‌بینی پذیری است، پیش برود و همه افراد و عوامل یک هدف و خواست معین داشته باشند.

کد خبر 462454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.