وزن استاندارد مرغ برای خرید چقدر است؟

دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی استان اصفهان گفت: در صورتی که مرغ در زمان رشد مناسب و استاندارد کشتار شود وزن آن در هنگام خرید از سوی مصرف کننده باید کمتر از دو کیلوگرم باشد.

محمدرضا رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید مرغ و اقلام پروتئینی در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: روند کشتار و توزیع مرغ در بازار در بازه زمانی روزهای اخیر در وضعیت عادی قرار دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: از بحران کمبود گوشت مرغ در بازار اقلام پروتئینی اصفهان عبور کرده‌ایم و در حال حاضر مرغ گرم به وفور در بازار و واحدهای صنفی یافت می‌شود و احتمالاً افزایش تولید مرغ در هفته‌های گذشته منجر به مازاد عرضه مرغ در هفته‌های آتی شود که در این صورت شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه دارد با خرید آن نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام کند.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور تنظیم شده است، تصریح کرد: عرضه مرغ در سطح استان اصفهان بر اساس قیمت مصوب هر کیلوگرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده در کل استان است.

رستمیان اضافه کرد: به دلیل حل شدن مشکلات بازار در روند عرضه اقلام پروتئینی، عرضه مرغ دولتی و استفاده از کد ملی افراد برای فروش مرغ به آنها متوقف شده است و حجم مرغ موجود در بازار برای تأمین نیاز مردم مناسب است.

وی ادامه داد: آمار مرغ‌های به سن کشتار رسیده در مرغداری‌های استان اصفهان بیش از مقدار مورد نیاز برای مصرف از سوی مردم است و در این زمینه نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه مرغ باید در سن ۴۰ الی ۴۳ روزگی کشتار شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که مرغ در زمان رشد مناسب و استاندارد کشتار شود، وزن آن در هنگام خرید از سوی مصرف کننده باید کمتر از دو کیلوگرم باشد.

رستمیان افزود: وزن مرغ استاندارد باید حداقل یک کیلو و ۵۰۰ گرم و حداکثر یک کیلو و ۸۰۰ گرم باشد و در این حالت کیفیت و طعم مرغ نسبت به وزن‌های دیگر مناسب‌تر است؛ در حقیقت در این حالت دورریز مرغ به شدت کاهش می‌یابد و میزان چربی گوشت مرغ نیز مناسب خواهد بود.

کد خبر 462407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.