مصالحه ۸۳ درصدی در واحد مشاوره کلانتری‌های کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از مصالحه ۸۳ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌های شهرستان توسط کارشناسان مشاوره معاونت اجتماعی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین بساطی، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری نزدیک به ۲ هزار و ۲۲۴ پرونده به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری‌های فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان ارجاع داده شد که خوشبختانه ۸۳ درصد پرونده‌های ارجاعی با تلاش کارشناسان مشاوره مستقر در کلانتری‌ها منجر به صلح و سازش شده و از ارجاع آنها به محاکم قضائی جلوگیری به عمل آمد.

مشکلات خانوادگی در صدر پرونده‌های ارجاعی

وی بیشترین موضوعات پرونده‌های ارجاعی به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری‌های فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در مدت مذکور را به ترتیب مشکلات خانوادگی، مسائل حقوقی و نزاع و درگیری عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی، حذف مأموریت‌های غیرضروری و توانمند شدن خانواده‌ها برای ادامه زندگی بهتر را از جمله تأثیرات مهم واحدهای مشاوره پلیس بیان کرد.

مشاوره رایگان در کلانتری‌ها

سرهنگ بساطی با بیان اینکه تمامی خدمات مشاوره نیروی انتظامی در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود، اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به دادگاه و انجام شکایت سری به یک واحد مشاوره در کلانتری‌ها بزنند و از خدمات رایگان کارشناسان مشاوره نیروی انتظامی استفاده کنند و مطمئن باشند مشورت و راهنمایی تخصصی، آنها را به نتیجه مطلوب‌تر رسانده و از درگیر شدن آنها با مسائل اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 462322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.