دوراهی یونایتد برای انتخاب دروازه بان

کنار گذاشتن یک دروازه بان با تجربه و آماده کار سخت‌تری است یا گذشتن از قید یک گلر جوان و آینده دار؛ این سوالی است که منچستری‌ها از خود می‌پرسند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، شاید بتوان تمامی پست‌های بازیکنان فوتبال را با سیستم چرخشی درگیر کرد و از تعداد بازیکنان زیادی با یک چرخش در ترکیب تیم بهره برد، اما دروازبان دوم همیشه قربانی تمام و کمال بوده و مربیان ترجیح می‌دهند برای حفظ آمادگی بیشتر دروازه‌بان اصلی تیم، او را به طور دائم در لیست تیم قرار دهند.

این مسئله همواره باعث شده تا دروازه بان های توانمند و قابل که به عنوان گلر دوم شناخته می‌شدند، بالاخره در مقطعی تصمیم به ترک باشگاه بگیرند تا بتوانند زمان بیشتری بازی کنند. این اتفاق منطقی هم هست؛ واقعاً هیچ دروازه بانی با پتانسیل تبدیل شدن به گلر اول، حاضر به نیمکت نشین شدن نیست.

منچستری‌ها با به خدمت گرفتن دین هندرسون انگلیسی که نمایش‌هایی فوق‌العاده را همواره از او شاهد بوده‌ایم، در تلاش بودند تا جایگزین مناسبی برای دخیا پیدا کنند. بالاخره دخیا سال‌هاست که در ترکیب تیم شیاطین سرخ حضور دارد و البته او از بازیکنان تقریباً همیشه آماده این تیم نیز بوده است.

اینکه منچستری‌ها قصد دارند دخیا را به فروش برسانند، تبدیل به دروازه‌بان دوم کنند یا حتی به صورت چرخشی از او و هندرسون استفاده کنند، مشخص نیست. اما قطعه واضح این پازل این است که اگر دین هندرسون به تدریج زمان کافی برای حضور در ترکیب اصلی من یونایتد را پیدا نکند، به طور قطع از این تیم جدا خواهد شد.

مشکل داشتن دو دروازه‌بان بسیار آماده و خوب دقیقاً همین‌جاست. از طرفی دخیا همیشه در مواقع ضروری و حساس به داد یونایتد رسیده و از جمله بازیکنانی بوده است که طی سالیان اخیر تأثیر بسزایی در موفقیت‌های اندک منچستریونایتد داشته است. کنار گذاشتن او در شرایطی که در حال حاضر فرم خوبی هم دارد، تصمیمی آنچنان منطقی نیست. هرچند اگر سمت دیگر ترازو دین هندرسون جوان و البته توانمند حضور داشته باشد، شاید معادلات کمی برای قرمزپوشان منچستر فرق کند!

کد خبر 462266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.