آغاز تحقیقات هواوی روی نسل ششم اینترنت موبایل

شرکت هواوی برای آغاز تحقیقات خود روی نسل ششم اینترنت موبایل به تازگی با دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا اسپانیا قراردادی را امضا کرد.

به گزارش ایمنا، هواوی اولین گام‌های خود را برای دست‌یابی به فناوری نسل ششم اینترنت موبایل برداشته است. این فناوری در آینده نه‌چندان دور جایگزین نسل ۵ خواهد شد که در حال حاضر در بسیاری از کشورها وجود داشته و رفته رفته تبدیل به فناوری غالب اینترنت موبایل خواهد شد.

در همین راستا هواوی از کمک دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا واقع در اسپانیا کمک خواهد گرفت. رسانه اسپانیایی Vozpópuli ضمن انتشار خبر این همکاری، اعلام کرد که اولین نشست‌ها در این رابطه نیز بین دو طرف صورت گرفته است.

آغاز تحقیقات هواوی روی نسل ششم اینترنت موبایل

این همکاری اولین تحقیقات در زمینه اینترنت موبایل نسل ۶ در اسپانیا محسوب می‌شود. نتایج این تحقیقات منجر به ساخت فناوری جدیدی می‌شود که دسترسی به اینترنت را با سرعت بسیار زیاد فراهم می‌کند. میزان سرعتی که از اینترنت نسل ۵ کنونی که خود بسیار سریع است نیز بیشتر خواهد بود.

هواوی هم‌اکنون مشغول انتخاب موسسات آموزشی و دانشگاه‌های برتر در سطح دنیا است تا بتواند به کمک آن‌ها فناوری قدرتمندی ایجاد کند. این تحقیقات در شرایطی آغاز شده که هواوی هم‌اکنون در فناوری نسل ۵ نیز از رهبران بازار به حساب آمده و اگر مشکلات به وجود آمده از سمت دولت ایالات متحده را تجربه نمی‌کرد، شاید با اختلاف بالاترین میزان کاربری اینترنت نسل ۵ را به خود اختصاص می‌داد.

برای به نتیجه رسیدن این تحقیقات، هواوی مبلغ پنج میلیون یورو را در مدت پنج سال در اختیار دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا قرار خواهد داد. این قرارداد امکان تجدید برای پنج سال دیگر پس اتمام را نیز دارد و هدف آن ایجاد پروژه‌های تحقیقاتی روی اینترنت نسل ۶ موبایل است. این پروژه‌ها توسط یک تیم پنج نفره از برترین محققان اسپانیایی به همراهی «ون تانگ» (Wen Tong) مدیر بین‌المللی فناوری هواوی انتخاب خواهند شد.

همکاری هواوی با دانشگاه اسپانیایی از تابستان ۲۰۱۹ آغاز شده است. به نحوی که این دانشگاه رویداد جهانی فناوری نسل ۵ موبایل را با همکاری هواوی در آن تاریخ برگزار کرده است. پس از گذشت مدتی صحبت‌هایی برای همکاری در زمینه اینترنت نسل ۶ بین این دو صورت گرفته که منجر به ایجاد همکاری کنونی شده است.

منبع: گجت نیوز
کد خبر 462229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.