توقف پشتیبانی واتساپ از نسخه‌های قدیمی iOS و اندروید

پیام رسان واتساپ اعلام کرد از سال ۲۰۲۱ به پشتیبانی از گوشی‌هایی که با نسخه‌های قدیمی اندروید و iOS کار می کنند، پایان خواهد داد.

به گزارش ایمنا، در پایان سال ۲۰۲۰ واتساپ در تلفن‌های هوشمندی که نسخه سیستم عامل آنها پایین‌تر از iOS ۹ و اندروید ۴.۰.۳ است، دیگر کار نخواهد کرد.

صفحه پشتیبانی واتس‌اپ به کاربران توصیه کرده است برای بهره‌مندی از امکانات این پیام رسان، از جدیدترین نسخه‌های سیستم عامل iOS و اندروید استفاده کنند و اعلام کرده که واتس‌اپ برای آیفون از نسخه ۹ به بعد و برای اندروید از نسخه‌های ۴.۰.۳ به بعد پشتیبانی می‌کند.

اگرچه تلفن‌های هوشمندی زیادی نیستند که با نسخه‌های قدیمی سیستم عامل iOS و اندروید کار می‌کنند اما لازم است توجه شود این تلفن‌ها پشتیبانی از پیام رسان واتساپ را از دست خواهند داد.

برای آیفون‌ها، همه مدل‌های آیفون تا آیفون ۴ پشتیبانی را از دست می‌دهند و کسانی که از آیفون ۴ اس، آیفون ۵، آیفون ۵ اس، آیفون ۶ و آیفون ۶ اس استفاده می‌کنند باید سیستم عامل خود را به iOS ۹ به بعد ارتقا دهند تا بتوانند همچنان از واتس‌اپ استفاده کنند.

برای اندروید هم گوشی‌های زیادی نیستند که همچنان از نسخه‌های قدیمی‌تر از ۴.۰.۳ استفاده می‌کنند اما برخی از مدل‌ها شامل HTC Desire، ال جی اوپتیموس بلک، موتورولا Droid Razr و سامسونگ گلکسی اس ۲ همچنان با نسخه‌های قدیمی اندروید کار می‌کنند و تا پایان سال ۲۰۲۰ پشتیبانی واتس‌اپ از آنها متوقف خواهد شد.

برخی از کاربران ممکن است با آپدیت سیستم عامل بتوانند همچنان از واتس‌اپ در گوشی‌های مدل قدیمی استفاده کنند اما برخی دیگر ممکن است ناچار باشند گوشی جدیدی خریداری کنند تا بتوانند به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.

بنابه گزارش جهان صنعت، به نقل از گزارش نیوز ۱۸، واتس‌اپ در پایان هر سال به پشتیبانی از گوشی‌های قدیمی‌تر iOS و اندروید پایان می‌دهد. سال گذشته هم به پشتیبانی از گوشی‌های دارای سیستم عامل قدیمی‌تر از iOS ۸ و نسخه اندروید قدیمی‌تر از ۲.۳.۷ پایان داده بود.

کد خبر 462131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.