واکنش سخنگو به حواشی جلسه دیروز شورای شهر تهران

سخنگوی شورای شهر تهران به حواشی مطرح شده در‬‬ جلسه‬ روز‬ گذشته (سه‌شنبه‬) شورای شهر و بگو مگویی که میان او و محمد سالاری، دیگر عضو شورا پیش آمد واکنش نشان داد.

به‬ گزارش‬ خبرنگار‬ ایمنا، ‬ علی‬ اعطا‬ در صفحه توئیتر خود نوشت:

"‏معمولا رویه‌ام این بوده که طرح اختلاف نظر درباره طرح‌ها و لوایح را بعد از تصویب در صحن، ادامه ندهم ‏اما امروز حکایت غریبی بود به گمانم کمتر کسی از حساسیت همیشگی ام نسبت به حفاظت از باغ‌ها بی‌اطلاع باشد. در بحث تشخیص باغ، کمیسیون تشخیص باغات شورا، متر و معیار روشنی دارد؛ معیارهای پنجگانه آئین نامه قانون حفظ و گسترش مصوب شورای عالی استان‌ها، معیار تشخیص باغ و لازم الاتباع است.

دارا بودن سند مالکیت و یا سند مادر قبل از تفکیک به عنوان باغ، باغچه، زمین مشجر و باغ عمارت یکی از ٥ شرطی است که تحقق هر کدام از آنها، شرط کفایت است.

در صحن دیدم در رابطه با قطعه زمینی با عبارت "زمین مشجر" در سند آن، کمیسیون باغات در جلسه‌ای که غایب بوده‌ام، رأی "غیر باغ" داده است. طبیعی است صحن معمولاً در تشخیص باغ و غیرباغ، به نظر کمیسیون باغات اتکا و به آن استناد می‌کند. فوراً، سوال و درخواست رفع ابهام کردم و البته اعتراض کردم!

متأسفانه با استدلال‌هایی غیرقابل پذیرش و فاقد مبنای قانونی مواجه شدم. دیدم کمیسیون باغات در جلسه‌ای که غایب بوده‌ام، رأی مغایر با آئین نامه و مغایر با رویه معمول سه سال و اندی این شورا داده است پاسخ شنیدم: "هربار کسی به رویه شما اعتراض می‌کند استعفا می‌دهید، از سخنگویی ۱۰ بار استعفا داده‌اید، ۱۰ بار از هیأت رئیسه استعفا داده اید…"

بعد از پایان صحن، قصد پاسخ دادن و ادامه این بحث بی حاصل را نداشتم؛ اما دیدم تعبیر و مضمون "۱۰ بار استعفای سخنگوی شورا" تیتر برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شده است.

درخواست ساده و روشنی دارم؛ یک - همکار عزیزمان لطف بفرمایند یکی از این چند ده مورد نامه استعفا من از سخنگویی و یکی از این چند ده مورد نامه استعفا از عضویت در هیأت رئیسه را که در صحن ادعا کردند و تیتر رسانه‌ها شد، منتشر بفرمایند، من برای دو دوره دو ساله، در ابتدای سال اول با ١٩ رأی و در ابتدای سال سوم با ٢٠ رأی (از ٢١ عضو) در صحن علنی شورا به عنوان سخنگو و عضو هیأت رئیسه انتخاب شده‌ام.

همین حسن اعتماد از سوی همکاران ارجمندم در شورا، به قدر کفایت انگیزه بخش و ایجاد کننده احساس مسئولیت هست. چنانکه همواره از توجه، راهنمایی و حمایت حداکثری همگان و بزرگان شورا به ویژه رئیس و نایب رئیس محترم برخوردار بوده‌ام. به گمانم بیجا نیست که بخواهم تنها یکی از این ده مورد نامه استعفا را منتشر بفرمائید. ‏

دو - و نیز رفع ابهام کنند که کمیسیون باغات چگونه و براساس کدام متر و معیار، برخلاف رویه معمول به قطعه زمینی که در سند آن قید "زمین مشجر" ذکر شده، رأی غیر باغ داده و در صحن مطرح کرده است. لااقل ما از دانش روز آگاه شویم! "

بیشتر بخوانید:

کد خبر 462094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.