کارکنان شهرداری حسینیه ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند

شهردار شهر حسینیه با اشاره به ۹ ماه عقب افتادن پرداخت حقوق کارکنان شهرداری حسینیه، گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان ارزش افزوده دریافت می‌کنیم درحالی که حقوقی که باید به نیروی شهرداری پرداخت کنیم ۲۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایمنا، حسین محسنی با بیان اینکه حدود ۹ ماه حقوق کارمندان و کارگران شهرداری حسینیه عقب افتاده است، اظهار کرد: قبل از سال ۹۶ پرداخت ارزش افزوده به شهرها بر اساس توسعه یافتگی (محرومیت) بود، اما از سال ۹۶ به بعد پرداخت ارزش افزوده بر اساس جمعیت لحاظ شد در حالی که جمعیت شهر حسینیه یک‌هزارو ۸۳۰ نفر است.

وی با اشاره به منابع درآمدی شهرداری‌ها، افزود: شهرداری‌ها از دو منبع پول دریافت می‌کنند، یک منبع سوخت که توسط سازمان شهرداری‌ها و دوم ارزش افزوده‌ای که اداره مالیاتی استان به ما پرداخت می‌کند.

شهردار شهر حسینیه گفت: مجموع پولی که سازمان شهرداری‌ها و اداره مالیاتی استان به ما پرداخت می‌کند حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است در حالی که حقوقی که باید به نیروی شهرداری پرداخت کنیم ۲۱۰ میلیون تومان است.

محسنی با بیان اینکه درآمد امسال شهرداری حسینیه به میلیون تومان نمی‌رسد، عنوان کرد: شهری که منطقه محروم است و ۹۰ درصد مردم آن تحت پوشش کمیته امداد هستند، قطعاً ساخت و سازی در آن صورت نمی‌گیرد که درآمدی داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه شهرداران قبلی به منظور درآمد زایی شهرداری هیچ‌گونه اقدامی نکرده‌اند، گفت: دو مصوبه با هدف درآمدزایی و اشتغال زایی به شورای شهر حسینیه دادم که تا اتمام پروسه اداری این دو مصوبه مبلغی که برای اجرای آن در نظر گرفته بودم به چهار برابر رسید.

شهردار شهر حسینیه در رابطه با راه حل مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری حسینیه، عنوان کرد: استانداری مبلغی که مربوط به روستاهای بدون دهیاری است را به فرمانداری‌ها پرداخت کرده که به شهرداری‌هایی که مشکل دارند بدهند.

محسنی افزود: فرمانداری‌ها زیر بار نرفتند و گفتند پرداخت این مبلغ به شهرداری‌ها وجاهت قانونی ندارد و سازمان بازرسی از آن‌ها ایراد می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اگر ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری بدهند می‌توانیم حقوق معوق دو ماه پرسنل شهرداری را رفع کنیم.

شهردار شهر حسینیه با بیان اینکه شهرداری حسینیه عقب افتادگی بیمه ندارد، گفت: شهرداری ۲۹ نیرو دارد که ۹ ماه است که حقوق آن‌ها و ۱۱ ماه حقوق بنده عقب افتاده است که تا کارگر حقوق نگیرد شهردار نیز حقوق نخواهد گرفت.

منبع: فارس

کد خبر 461996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.