بازگشت آقای خاص با توپ پُر؛ تاتنهام قهرمان امسال لیگ برتر؟

ژوزه مورینیو با درخشش در تاتنهام و صدرنشینی در جزیره، حالا مدعی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال انگیس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهمترین مبحثی که آدم‌های موفق به آن اشاره دارند این است که باید نگرشمان به زندگی این باشد که همه‌ی اتفاقاتی که در پیرامون ما می‌افتد مثبت است و باید به دید درست به آنها نگاه کرد البته از آن سمت ماجرا هم سخت‌ترین کار ممکن این است که بعد از شکست خوردن، بشود آن اتفاق را هضم کرد و در عین حال خوشبین بود.

یک سال پیش اشک‌های مورینیو جلوی دوربین تلویزیون همه‌ دوستدارانش را اندوهگین کرد. مردی که روزی بر بلندای قله‌ مربیگری قرار داشت حالا به جایی رسیده بود که برای برگشتن به فوتبال ابراز دلتنگی می‌کرد. مورینیو از سمت تیم‌های بزرگ خواهان نداشت و خودش هم حاضر نبود در تیم‌های کوچک کار کند، اما همین وقفه یک ساله در قبول هدایت تیمی باعث شد که این ژوزه با آن کسی که از منچستر اخراج شد متفاوت باشد. مردی که الان روی نیمکت تاتنهام نشسته در مقایسه با مردی که از رئال و چلسی و منچستر اخراج شده دارای پختگی بیشتری است. آرامشی که در دوران دوری از فوتبال به دست آورده باعث شد که حتی از دوران اوج مربیگری‌اش هم خلاق‌تر به نظر برسد.

آن روزهایی که اسپانیا و بارسا با ترکیب ۴-۶-۰ دنیا را متعجب کرده بودند، شاید مورینیو تنها کسی بود که هیچ وقت دلش نمی‌خواست مثل آن‌ها کار کند، اما حالا در تقابل با خالق این سیستم-پپ گواردیولا- با چنین روشی به برتری می‌رسد تا همچنان ثابت کند جزء انعطاف‌پذیرترین مربی‌های دنیا است. مردی که دشمنان بی‌شمارش باعث شدند که دوران موفق نشدنش پررنگ‌تر جلوه کند، حالا به شکلی با تاتنهام نتیجه می‌گیرد که حتی بدخواهانش هم دیگر نمی‌توانند به او لطمه بزنند. بازگشت آقای خاص به فوتبال یک اتفاق بی‌نظیر است که اکثریت فوتبال دوستان را خوشحال می‌کند. بازگشت مردی که فوتبال را از آن چیزی که هست خواستنی‌تر می‌کند.

تاتنهام مورینیو با ۲۵ امتیاز از ۱۲ بازی به همراه لیورپول صدرنشین لیگ جزیره است. حالا این دو تیم باید امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آنفیلد و با قضاوت آنتونی تیلیر به مصاف هم بروند. در پنج بازی آخر این دو تیم در لیگ برتر، چهار برد سهم آنفلیدی‌ها بوده و یک دیدار هم مساوی شده است.

نکته جالب اینجاست که ژوزه مورینیو در تمامی‌سال‌هایی که هدایت تیم‌های لیگ برتری را بر عهده داشته، در پایان فصل همان مقامی را کسب کرده است که پس از گذشت هفته دوازدهم، آن رتبه را در اختیار داشته است. این در حالی است که تاتنهامِ آقای خاص پس از گذشت ۱۲ هفته از لیگ برتر صدرنشین این رقابت‌ها است.

کد خبر 461949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.