جعفر کاشانی و منصور پورحیدری نام‌های جدید معابر تهران

اعضای شورای شهر تهران امروز ۲۳ نامگذاری و تغییر نام در شهر تهران را بررسی کردند.

در جلسه علنی شورا پنجاه و ششمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری بررسی شد. این صورتجلسه که توسط محمدجواد حق‎ شناس ارائه شد، شامل ۲۳ پیشنهاد بود.

پس از ارائه گزارش، زهرا نژادبهرام طی پرسش‌هایی گفت: با توجه به تمایل اعضا در خصوص مشارکت شورایاری‌ها، آیا نظر آنان در تغییر این نام‌ها لحاظ شده است؟ و دیگر آنکه برخی خیابان دارای نام‌های قدیمی هستند و تغییر داده اید. این نوع تغییر هویت محلات را مخدوش می‌کند. می‌توان نام شهدا را برای خیابان‌های شماره دار گذاشت.

محمد جواد حق‎شناس رئیس کمیسیون نام گذاری شورا در پاسخ پرسش‌های نژادبهرام اظهار کرد: این صورتجلسه به روابط عمومی و تمام کمیته‌ها و شورایاری‌ها ابلاغ شده و نظر آنان لحاظ شده است. همچنین در این صورت جلسه محل زندگی و شماره کوچه‌ها مدنظر قرار گرفته است و تغییر نام‎‌ها نیز عموماً در مورد، موارد تکراری صورت گرفته است و این درحالیست که برخی موارد هم بی نام بودند و از همین روی نامگذاری شدند.

این صورتجلسه نامگذاری در پایان به رأی گذاشته شد و با ۱۵ رأی موافق به تصویب اعضا رسید.

نامگذاری‌های پنجاه و ششمین صورتجلسه از قرار زیر هستند:

کوچه بوستان هشتم در محدوده حکیمیه به نام شهید علی غریب پور (با حفظ شماره)،کوچه نهم در محدوده خیابان عبدالله انصاری به نام آل یاسین (ع) با حفظ شماره، میدان بی نام در حد فاصل بزرگراه شهید حکیم و خیابان بهنام در منطقه ۵ شهرداری تهران به نام شهید ابوالفضل زینالی، کوچه چهاردهم در محدوده شهید کبیری طامه واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران به نام شهید رحیم پزی با حفظ شماره، کوچه بهروزی در محدوده کارگر شمالی به نام شهید علی رشیدی نسب، خیابان شقایق در محدوده میدان ولیعصر و خیابان به آفرین شهیدان سازش، بن بست قربانی در محدوده شهید آیت الله مدنی واقع در منطقه ۷ شهرداری تهران به نام شهید محمود میرحسینی، معبر بی نام در محدوده خیابان کوهی واقع در منطقه ۸ شهرداری تهران به نام شهید رضا انیسی، کوچه آفرینش ۴ در محدوده خاور شهر به نام شهیدان تیموری (با حفظ شماره)،کوچه گنجی در محدوده شوش شرقی واقع در منطقه ۱۵ به نام شهید حسین زارع، خیابان ذوالفقاری در محدوده خیابان سید جوادی تا بزرگراه بعثت واقع در منطقه ۱۵ شهرداری تهران به نام شهیدان قاسمی، کوچه شهریور شرقی در محدوده مشیریه واقع در منطقه ۱۵ شهرداری تهران به نام شهید حسین قنبری، کوچه فجر ۵ در محدوده خیابان کمیل به نام پیشنهادی شهید محسن جلالی (با حفظ شماره)،بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده بزرگراه آیت الله سعیدی میدان فتح به نام مهرآباد، بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده خیابان پانزده خرداد به نام بازار، بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده خیابان درکه به نام کوهسار، بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده میدان آرژانتین به نام بیهقی، بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده خیابان کریمخان، بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده میدان رازی به نام پیشنهادی انبار نفت، بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده بزرگراه شهید نواب به نام سلامت، بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده خیابان انقلاب به نام سرمد، بازار میوه و تره بار نوساز در محدوده خیابان خاوران به نام خاوران، بازار میوه و تره بار نوساز در کوکب در محدوده بزرگراه آیت الله سعیدی به نام کوکب.

حجت نظری در حاشیه جلسه شورای شهر تهران هم از نامگذاری دو خیابان در پایتخت به نام دو تن از پیشکسوتان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس خبر داد.: با تصویب اعضای شورای شهر تهران، خیابان روشنایی در منطقه یک شهرداری تهران که در مجاورت منزل زنده‌یاد منصور پورحیدری از بزرگان ملی‌پوش و پیشکسوت باشگاه استقلال قرار دارد، تغییر نام یافت.

وی ادامه داد: همچنین اعضای شورای شهر، با تغییر نام بلوار گلستان در منطقه هشت شهرداری تهران، به نام زنده‌یاد جعفر کاشانی دیگر ملی‌پوش خوش‌نام و از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نیز موافقت کردند. دلیل این نامگذاری دلیل قرار گرفتن باشگاه شاهین در این خیابان است که مرحوم کاشانی زحمت‌های زیادی برای آن متحمل شدند.

نظری از نصب تندیس این دو پیشکسوت نیز خبر داد و گفت: هر دو نام‌گذاری با توافق و تعامل با دو خانواده صورت گرفت و به‌زودی تندیس این دو عزیز نیز در محل دو خیابان نامگذاری شده نصب خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رویه نامگذاری‌ها در تهران گفت: شورای شهر ورای رنگ‌ها و تیم‌ها در تلاش است تا مردم بزرگان و افتخارآفرینان ملی، ورزشی، فرهنگی و هنری را بیشتر بشناسند و به مرور از یاد نبرند. در همین راستا نیز در این دوره بیش از نیمی از نامگذاری‌های انجام شده مربوط به شهدا و ایثارگران بوده و تلاش کردیم تا برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر، نام دیگر مفاخر را نیز بر معابر قرار دهیم.

وی در پاسخ به این انتقاد که آیا شورای شهر تهران تنها اقدام به تغییر نام خیابان‌ها و معابر کرده است، گفت: این موضوع بیشتر جریان‌سازی و تبلیغ رسانه‌ای است و اتفاقاً افرادی که سعی در القای این موارد دارند، می‌خواهند با جریان‌سازی رسانه‌ای تلاش کنند تا اقدامات شورا و مدیریت شهری در بازپس‌گیری املاک واگذار شده، اجرای پروژه‌های محلی که موجب رضایتمندی شهروندان شده، جلوگیری از وقوع سیل در مترو و معابر در پی‌بارندگی‌های شدید، افتتاح بوستان‌ها و فضاهای محلی، سمن‌سراها و صدها مورد دیگر به چشم نیاید.

نظری اضافه کرد: به همین دلیل نیز از مردم می‌خواهم که اقدامات و مصوبات شورا را به شکل مستقیم از طریق سامانه مصوبات و نیز سامانه طرح‌ها و لوایح که اتفاقاً همین سامانه نیز از دستاوردهای شورای فعلی است دنبال کند.

کد خبر 461827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.