تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی و اداره کل نوسازی مدارس اصفهان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل نوسازی مدارس استان و دانشگاه صنعتی اصفهان امروز _سه شنبه ۲۵ آذرماه_ برای انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های تخصصی از جمله مقاوم سازی، مدیریت سبز و تجهیز آزمایشگاه‌ها امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی میربد، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در آئین امضا تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از قطب‌های علمی و تخصصی کشور به خصوص در شاخه‌های مختلف مهندسی است، امروز تفاهم‌نامه‌ای با این دانشگاه منعقد شد زیرا حضور دانشگاه در پروژه‌های اجرایی ساخت و ساز می‌تواند کیفیت ساخت و ساز و کارایی و اثربخشی آن را افزایش دهد.

وی افزود: استفاده از پتانسیل علمی داخلی کشور رمز موفقیت از بین بردن مشکلات است، بنابراین باید از علمی که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود استفاده کنیم تا نتیجه آن در صنعت بهره‌برداری شود. امید است نتایج این همکاری‌های گسترده در بخش ساخت، بلافاصله در معرض دید عموم مردم قرار گیرد زیرا مدرسه یکی از نمادهایی است که دانش آموزان، والدین و فرهنگیان، مستقیماً با آن در تعامل هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه با امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی دانش کاربردی نیز در دانشگاه‌ها بیش از پیش گسترش می‌یابد، گفت: رسالت سازمان نوسازی فنی، تخصصی بوده و کاری که ما انجام می‌دهیم مستقیماً با جامعه ۹۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان و والدین و جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری از فرهنگیان در ارتباط است. گستره کار ما در پهنای استان اصفهان از دورترین نقاط فریدونشهر تا خور وبیابانک و از سمیرم تا شمالی‌ترین نقاط اصفهان تعریف شده است.

۲۵۰ پروژه فعال در سطح استان اصفهان

میربد افزود: اداره کل نوسازی مدارس در سنوات گذشته مدارس خشت و گلی و بخاری نفتی را جمع‌آوری کرده و اکنون درصدد جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی هستیم.

وی با اشاره به تجربه سازمان نوسازی مدارس در طراحی و اجرای مقاوم سازی ساختمان، تصریح کرد: موضوعاتی همچون، ساختمان و مدیریت سبز در آن و صنعتی سازی برای افزایش سرعت، دقت، کیفیت و اقتصاد مهندسی زمینه کارهای علمی است که در این سازمان فراهم است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: حدود ۲۵۰ پروژه فعال در سطح استان اصفهان داریم که می‌توانیم در مراحل اجرایی آن پذیرای دانشجویان کارآموز باشیم، زمینه‌های تحقیقاتی نیز فراهم است، استفاده از سازه‌های نوین و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌تواند در قالب این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

میربد افزود: تمام داشته‌های نوسازی مدارس در اختیار دانشگاه صنعتی اصفهان قرار خواهد گرفت، از هر پتانسیلی که بتوانیم استفاده خواهیم کرد، تاکید نوسازی مدارس استفاده و همکاری با دانشگاه‌های موفق است تا سیستم دولتی به سیستم چابک و مؤثر در کشور تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سامانه مکان‌یابی فضا در حال راه‌اندازی است که حدود ۱۸۰۰ لایه ارتباطی را با یکدیگر مرتبط می‌کند و نیازسنجی ساخت فضای فیزیکی را انجام می‌دهد، گفت: امضای چنین تفاهم نامه‌هایی هم‌افزایی بین دانشگاه و دستگاه اجرایی را در پی دارد.

کد خبر 461783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.