لزوم ایجاد فضاهای آموزشی کاربردی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به حجم ساخت و ساز بدون استفاده در مجموعه‌های دانشگاهی کشور، گفت: می‌توان با بررسی روند جمعیتی، نیازها و ابزارهای آموزشی فضاهای منعطف‌تری ایجاد کرد تا فضاهای فیزیکی بدون استفاده نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی ابطحی امروز _سه شنبه ۲۵ آذرماه_ در آئین امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، با اشاره به ظرفیت‌های علمی فنی و تخصصی استان اصفهان، اظهار کرد: بهترین ساخت و سازها به دلیل رعایت اصول و ضوابط فنی در استان اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشگاه‌های برتر کشور بوده و سال‌ها است این دانشگاه و سازمان نوسازی مدارس در زمینه مقاوم سازی همکاری‌های علمی دارند. امروز تفاهم نامه‌ای منعقد شد که این ظرفیت‌ها به طور شناخته شده‌تر و دقیق‌تری در زمینه‌های مختلف از جمله مقاوم سازی، ساخت و سازهای جدید به کار گرفته شود. همچنین مجموعه‌ای از رشته‌های مهندسی مکانیک، عمران و صنایع می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: امید است مدارس بهتر، ایمن تر و از نظر انرژی با صرفه تر و از نظر نوع ساخت مدارس قابل قبول تری داشته باشیم و روند خوب سال‌های گذشته را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

ابطحی اظهار کرد: شرایط جدید کشور نشان داد که شکل آموزش در کل دنیا در حال تغییر است. به نظر می‌رسد می‌توان آموزش‌های از راه دور قوی‌تری داشت، آنچه که در دوره کرونا اتفاق افتاد، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به رغم مشکلات موجود آموزش قابل قبولی ارائه دادند البته کمبودهایی از جمله در اختیار نداشتن ابزار آموزش مجازی وجود دارد.

وی افزود: بنابراین فضای فیزیکی قابل قبول شاید الزاماً فضای تعریف شده معین نبوده و فضاهایی است که بتوان در شرایط مختلف از آن بهره‌های متفاوت برد، حجم ساخت و ساز زیادی در آموزش عالی کشور به دلیل تنوع دانشگاه‌ها رخ داده است که امروز استفاده چندانی ندارد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: می‌توان با بررسی روند جمعیتی، نیازها و ابزارهای آموزشی فضاهای منعطف‌تری ایجاد کرد که اگر نیاز به فضای فیزیکی تغییر کرد، فضاهای فیزیکی بدون استفاده نباشد.

ابطحی افزود: این اتفاق اکنون در آموزش عالی کشور رخ داده و در پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه‌های علمی کاربردی شاهد وجود فضاهای آموزشی هستیم که بدون استفاده باقی مانده است. این خطر هنوز در آموزش و پرورش وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد می‌توان با آینده‌نگری با توجه به تجربه‌های کنونی ساخت و سازهای متفاوتی در فضاهای فیزیکی مدارس نیز داشت.

کد خبر 461758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.