رئیس فرهنگستان زبان درگذشت محمداعظم رهنورد زریاب را تسلیت گفت

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت محمداعظم رهنورد زریاب را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، جمعه _بیست و یکم آذرماه ۱۳۹۹_ محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده شهیر افغانستانی در سن ۷۶ سالگی درگذشت. به همین مناسبت دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت این چهره ماندگار ادبیات داستانی افغانستان را تسلیت گفت. متن پیام مذکور بدین شرح است:

«بسمه‌تعالی

درگذشت محمداعظم رهنورد زریاب، چهره ماندگار ادبیات داستانی، پژوهشگر، و مترجم نام‌آشنای افغانستانی را که آثار برجای‌مانده ایشان چون گلناز و آینه، آوازی از میان قرون، پایان کار سه روئین‌تن، درویش پنجم، زیبای زیر خاک خفته، شهر طلسم‌شده، مردی که سایه‌اش ترکش کرد، گنگ خواب‌دیده و … میراثی ارجمند برای زبان و ادب فارسی است، از سوی خود و اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران به همسر ادیب و نویسنده ایشان، بانو زریاب، نویسندگان، فرهیختگان، و جامعه ادبی کشور برادر و هم‌زبان، جمهوری اسلامی افغانستان، تسلیت می‌گویم.

غلامعلی حداد عادل»

محمداعظم رهنورد زریاب در سال ۱۳۲۳ متولد شد. او در رشته خبرنگاری دانشگاه کابل تحصیل کرد و مدتی بعد از پایان تحصیل، با استفاده از یک رتبه تحصیلی به بریتانیا رفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این کشور اخذ کرد. رهنورد زریاب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان افغانستان در طی این سال‌ها مطرح بوده است.

کد خبر 461748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.