شبکه اجتماعی محلات اصفهان مدیریت بحران را تسهیل می‌کند

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شبکه‌های اجتماعی، انتقال پیام‌های اجتماعی و مدیریت بحران را به‌طور هماهنگ در کمترین زمان ممکن تسهیل کرده و از موازی‌کاری دستگاه‌های متولی جلوگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه در دنیا هر جا صحبت از توسعه پایدار است، به مشارکت مردم تاکید ویژه‌ای می‌شود، اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که در سال‌های گذشته تاکنون از حلقه‌های گمشده در حوزه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بوده، نادیده گرفتن مردم به عنوان یکی از متولیان تصمیم‌گیری در شهر است.

وی افزود: عموماً سیاست‌ها، از بالا به پایین بوده و با بسیاری از واقعیات موجود فاصله دارد که برای رفع این نقیصه ۲۲۰ محله در اصفهان شناسایی و شبکه‌های اجتماعی محلی در راستای توسعه مشارکت‌ها تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شبکه اجتماعی محلی متشکل از مردم ساکن هر محله خواهد بود زیرا افراد ساکن بیشتر از مدیران و تصمیم‌گیران از ظرفیت‌های محله آگاه بوده و در راستا مشکلات محله خود تصمیم‌گیری می‌کنند؛ آن‌ها می‌توانند عاملی باشند تا دستگاه‌های متولی به موضوعات جاری محلات ورود کنند.

وی با بیان اینکه در قالب شبکه اجتماعی محلات از ظرفیت دستگاه‌های متولی بهره گرفته شده تا آسیب‌های اجتماعی که متوجه مردم است بیشتر دیده شود، ادامه داد: نمی‌توانیم خود را در خصوص آسیب‌های موجود در محلات شهر فریب دهیم زیرا در اصفهان محلاتی داریم که شدیدترین و محروم‌ترین شرایط را دارند و وضعیتشان دور از عدالت اجتماعی است.

محمدی با تاکید بر اینکه تمام محلات شهر باید زیرساخت رفاهی را کسب کنند، اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی محلات با افزایش میزان مشارکت مردم، پویایی و نشاط را در بین آن‌ها افزایش داده و سبب می‌شود مردم به شهر و محله خود و هنجارهای آن احساس تعلق خاطر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: محلات در هر کدام از مناطق ۱۵ گانه شناسایی شده و کارشناس ویژه شبکه‌سازی پس از حضور در این محلات، با شناسایی افراد واجد شرایط، مقدمات را برای تشکیل شبکه هر محله فراهم می‌کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: محدودیتی برای تعداد افراد وجود ندارد و همه افراد می‌توانند پیام‌های آموزشی و دستورالعمل‌های مربوط به این شبکه‌ها را با ثبت‌نام در سامانه اجتماعی محلات (سام) دریافت کنند؛ سپس جلسات شبکه‌های محلی توسط کارشناس تشکیل و از میان آن‌ها یک نفر به عنوان سرشبکه معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی انتقال پیام‌های اجتماعی و مدیریت بحران را به‌طور هماهنگ در کمترین زمان ممکن تسهیل کرده و از موازی‌کاری دستگاه‌های متولی جلوگیری می‌کنند.

محمدی همچنین با اشاره به یافته‌های مطالعاتی درباره آلودگی هوای اصفهان، گفت: پس از ارائه این نتایج و بررسی آن‌ها، هیچ بهانه‌ای برای غفلت از کار کارشناسی در خصوص مقابله با آلودگی هوای اصفهان وجود ندارد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید به موضوع آلودگی هوای شهر ورود کرده و برای این بلای کشنده در اصفهان تلاش کنند، افزود: اگرچه منابع آلاینده تنها مختص خودروها نیستن و باید یک برنامه جامع در این زمینه وجود داشته باشد اما یقیناً مشارکت شهروندان نیز در بهبود شرایط نقش پررنگی دارد.

کد خبر 461660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.