تعلل در اعلام فراخوان انتخابات هیأت فوتبال مازندران

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال حضور یا عدم حضور بازنشسته‌ها با اشاره به در انتخابات هیأت فوتبال استان‌ها، گفت: در مجامع مختلفی که در استان‌های دیگر برگزار کرده‌ایم مشکلی برای حضور بازنشسته‌ها وجود نداشت.

به گزارش ایمنا طبق اساسنامه و دستورالعمل برگزاری انتخابات هیأت‌های ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها باید حداقل ۴۵ روز قبل از پایان دوره چهارساله روسای هیأت‌های ورزشی، نسبت به آغاز فرآیند برگزاری مجمع انتخابات با اطلاع‌رسانی از طریق درج آگهی ثبت‌نام در روزنامه‌های محلی کثیرالانتشار اقدام شود و در مدت یک‌هفته‌ای از متقاضیان شرکت در انتخابات ثبت‌نام به‌عمل آورند. با توجه به اتمام دوره چهارساله رئیس فعلی هیات فوتبال استان در تاریخ ۹۹/۱۱/۹ پیش‌بینی می‌شد مانند ادوار گذشته اداره کل و هیأت فوتبال مازندران از ۲۴ آذر اقدام لازم را به‌عمل آوردند.

قطعاً پیش‌بینی می‌شود، در این دوره به دلیل عدم حضور بهروان، رئیس ادوار گذشته و فعلی هیأت فوتبال استان مازندران که به‌دلیل سن بالا دیگر شرایط حضور در انتخابات را ندارد، علاقه‌مندان زیادی برای کسب کرسی ریاست هیأت فوتبال استان اسم‌نویسی کنند و این مدت‌کوتاه برای سایر اقدامات از جمله تایید صلاحیت‌ها که قطعاً به طول خواهد انجامید، کافی نخواهد بود و بهتر است اداره کل ورزش و جوانان و هیأت فوتبال مازندران هرچه زودتر اسم‌نویسی را آغاز کنند.

*اما علت تعلل چیست!؟

مثل همیشه این بار هم پای بازنشسته‌ها در تعلل انتخابات در میان است. این وقت خریدن‌ها به نوعی برای تایید و یا عدم تایید حضور بازنشسته‌ها ست. این‌طور از شواهد پیداست نه اداره کل ورزش و جوانان موافق حضور بازنشسته‌ها ست و نه هیأت فوتبال دوست دارد رقبای بازنشسته، در انتخابات داشته باشد.

این وسط فدراسیون فوتبال هم نه تایید می‌کند و نه رد! فدراسیون با این وضعیت نامشخص گویا قصد دارد توپ را در زمین هیأت فوتبال و یا اداره کل بیاندازد. قطعاً سازمان بازرسی اجازه حضور بازنشسته‌ها در انتخابات را به مانند سایر انتخابات نخواهد داد، اما اینکه سرانجام، چه خواهد شد را باید صبر کنیم تا نام‌نویسی آغاز شود.

*اداره کل ورزش و جوانان مازندرن بازنشسته نمی‌پذیرد؟

بریمانی سرپرست معاونت امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران هم در خصوص بحث حضور بازنشسته‌ها در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: با توجه به دستوری که از سوری وزارت و سازمان بازرسی صورت گرفته، ما بیش از سه سال است که از حضور بازنشسته‌ها برای ثبت‌نام انتخابات مجمع هیأت‌های ورزشی جلوگیری کرده‌ایم و ثبت‌نامی از بازنشسته‌ها انجام نشده است.

وی از ابهام فدراسیون در انتخابات هیأت فوتبال گفت و ادامه داد: در خصوص شرایط هیأت فوتبال در حال پیگیری هستیم و هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم ولی طبق قانون ما نمی‌توانیم از بازنشستگان ثبت‌نام به‌عمل بیاوریم مگر اینکه فدراسیون نظر دیگری بدهد.

بریمانی در خصوص تبصره‌های موجود گفت و افزود: بازنشستگانی که ایثارگر باشند و ایثارگرانی که سه سال اسارت داشته باشند، فرزند شهید باشند و بالای ۵۰ درصد جانبازی داشته باشند می‌توانند ثبت‌نام کنند اما از ثبت‌نام بقیه دوستان بازنشسته جلوگیری می‌شود. یکی از مقوله‌هایی هم سازمان بازرسی به صورت جدی پیگیر آن موضوع هست همین بحث عدم حضور بازنشسته‌ها در انتخابات هیأت‌های ورزشی است.

*هیأت فوتبال اسم‌نویسی می‌کند یا اداره کل؟

شنیده شده، نامه‌ای هم از سوی فدراسیون فوتبال برای برگزاری هر چه زودتر اسم‌نویسی، به استان ارسال شده و گویا این بار بر خلاف سال‌های گذشته که اداره کل ورزش تمامی اقدامات را صورت می‌داد، اسم‌نویسی و برگزاری انتخابات بر گردن هیأت فوتبال افتاده و باید هیأت فوتبال مراحل قانونی اسم‌نویسی کاندیدا و برگزاری مجمع انتخاباتی را بر عهده بگیرد. اما تاکنون هیچ‌گونه اطلاعیه یا بیانیه‌ای در خصوص برگزاری مجمع و اسم‌نویسی کاندیدا از سوی هیأت فوتبال اعلام نشده و گویا هیأت فوتبال قصد ندارد وارد این بحث مهم که این روزها نقل محافل است، شود.

اما از طرفی شنیده شده، هیأت فوتبال که در دوره‌های گذشته به شدت پیگیر حضور بازنشسته‌ها و لغو قانون منع به‌کارگیری بود، این بار بر خلاف دوره‌های قبل عمل کرده و چندان موافق حضور بازنشسته‌ها نیست و نامه‌ای هم جهت تعیین تکلیف حضور بازنشسته‌ها از سوی هیأت فوتبال ارسال شده که طبق معمول فدراسیون فوتبال از موضوع حضور یا عدم حضور بازنشسته‌ها طفره می‌رود و قصد ندارد روی این موضوع ورود کند.

*فدراسیون منتظر تصمیم هیأت فوتبال!

اما به همین بهانه، با پیگیری‌های صورت‌گرفته؛ گویا فدراسیون فوتبال از هیأت فوتبال مازندران خواسته هرچه زودتر شرایط اسم‌نویسی و برگزاری مجمع را فراهم کند.

دکتر صفی‌الله فغانپور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص علت تعلل در اسم‌نویسی و اعلام فراخوان انتخابات هیأت فوتبال مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای رسمی به هیأت فوتبال استان مازندران، از این هیأت خواست تا هرچه زودتر شرایط لازم برای اسم‌نویسی را آغاز کند.

وی افزود: از این پس دبیر هیأت فوتبال استان مازندران زیر نظر فدراسیون است و باید شرایط لازم برای اطلاع‌رسانی فراخوان اسم‌نویسی و برگزاری مجمع را فراهم و با هماهنگی فدراسیون فوتبال کارها را هماهنگ کند. ولی اینکه چرا هیأت فوتبال تاکنون هیچ اقدامی نکرده جای تعجب دارد.

مسؤول حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوالِ حضور یا عدم حضور بازنشسته‌ها با اشاره به اینکه بازنشستگان مشکلی با حضور در انتخابات ندارند، گفت: در مجامع مختلفی که در استان‌های دیگر برگزار کرده‌ایم مشکلی برای حضور بازنشسته‌ها وجود نداشت و قطعاً در انتخابات هیأت فوتبال مازندران هم طبق آن قانون ثبت شده در فدراسیون، بازنشسته‌هایی که شرایط سنی موجود را دارند، هم می‌توانند در مجمع انتخاباتی شرکت کنند.

*از هیأت فوتبال هیچ کسی پاسخگو نیست!

متاسفانه چند روزی است که در هیأت فوتبال مازندران هیچ شخصی پاسخگو نیست و دبیر هیأت فوتبال مازندران که طبق گفته مسؤول حقوقی فدراسیون، همه کاره برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال است به هیچ وجه پاسخگوی تلفن نیست. اینکه چرا هیأت فوتبال استان مازندران هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی‌ای را در خصوص مجمع و اسم نویسی کاندیدا انجام نمی‌دهد جای بسی سوال دارد.

اما شایعاتی هم از اختلافات درون هیأت فوتبال شنیده می‌شود که گویا علل اصلی تعلل در اطلاع‌رسانی فراخوان انتخابات هیأت فوتبال استان مازندران کم بی‌ربط به این موضوع نیست! هیات فوتبال برخلاف دوره‌های گذشته که اصرار به حضور بازنشسته‌ها داشت، این بار با پافشاری‌های زیاد خواستار عدم حضور بازنشسته‌ها ست. نکته عجیبی که قطعاً به حضور رقبای انتخاباتی مربوط می‌شود و شاید دیگر وقت آن رسیده بعد از چند دهه، تغییرات در بدنه‌ی فوتبال مازندران صورت بگیرد و قطعاً هیأت فوتبال استان مازندران با این وجود باید منتظر رنسانس جدی‌ای در بدنه‌ی خود باشد.

هیأت فوتبال استان مازندران یکی از بزرگترین هیأت‌های ورزشی استان مازندران که انتخاباتش برای اهالی و خانواده فوتبال از اهمیت بالایی برخوردار است. اضافه بر اینکه قرار است بعد از حدود دو سه دهه، انقلابی در این هیأت صورت گیرد. به همین منظور در هفته‌های آینده اخبار تکمیلی‌تری در خصوص انتخابات هیأت فوتبال بر روی خروجی خواهیم برد.

منبع: فارس

کد خبر 461612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.