مدیریت شهری مشهد پای کار ساماندهی کودکان کار است

معاون دادستان مشهد گفت: در بحث ساماندهی کودکان کار، ۱۱ دستگاه مختلف مسئولیت مستقیم دارند که از این تعداد تنها پنج دستگاه از جمله شهرداری مشهد پای کار هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان مشهد در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر به ارائه گزارشی با موضوع کودکان پرداخت و اظهار کرد: در موضوع آسیب‌های اجتماعی طی چندسال گذشته به صورت منفک و جزیره‌ای اقدامات مختلفی انجام شده و شاید در بخشی از امور نه تنها نتیجه مثبتی نداشته‌ایم بلکه آسیب‌ها نیز رشد بیشتری داشته‌اند.

وی با اشاره به اقدام مشترکی که در تعامل با شهرداری مشهد به منظور کنترل آسیب‌های اجتماعی مرتبط به حوزه کودکان کار، افراد معلول، سالمندان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز شده است، گفت: رویکرد غالب نسبت به فعالیت، اجتماعی و فرهنگی است و نه قضائی که از پاییز امسال در قالب طرح سایه‌بان مهر آغاز شده است.

عابدین‌زاده افزود: از سال ٨٤ تا کنون برخی سازمان‌ها حتی نسبت به وظایف خود در قانون ساماندهی کودکان کار اطلاعی نداشتند و از طرفی با قشری مواجه هستیم که قدرت دفاع از خود را ندارند، شهردار مشهد نیز جنس کار را می‌دانست لذا تمام تلاش خود را در حوزه آسیب اجتماعی با اقدام مشترک به کار می‌بندیم.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه برای ١١ دستگاه طبق قانون در حوزه ساماندهی کودکان کار وظیفه تعریف شده است گفت: تاکنون در مشهد تنها پنج دستگاه پای کار بوده‌اند و ۶ دستگاه دیگر باید پای کار بیایند.

عابدین‌زاده افزود: باید به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود که کمک آنها به کودکان کار در خیابان‌ها و میادین، کمک به افرادی است که این کودکان را از حاشیه شهر جمع آوری و برای درآمدزایی خود به کار می‌گیرند که تا کنون هشت نفر از آنها شناسایی شده و در زندان هستند.

وی تاکید کرد: هیچ آسیب اجتماعی به صفر نمی‌رسد اما می‌توان با همراهی همه بخش‌ها، آسیب‌ها را کنترل کرد و کاهش داد.

عابدین‌زاده در پایان گفت: تا شب گذشته ۱۵۸ کودک کار در مشهد شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ کودک اتباع خارجی هستند؛ لذا اداره کل اتباع استانداری خراسان رضوی باید برنامه‌ای برای این کودکان رها شده تدوین کند.

کد خبر 461473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.