امنیت و ثبات غرب آسیا مرهون اقتدار ایران و تعاملات متعادل آن بوده است

مشاور سابق رئیس‌ جمهور گفت: منطقه‌ غرب آسیا همواره امنیت و ثبات خود را مرهون «اقتدار ایران» و «تعاملات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» متعادل آن بوده است؛ چرا که اقتدار، بدون تعاملات متعادل، توانایی نقش‌ آفرینی موثر ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید ابوطالبی در رشته توئیتی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری ترکیه در خوانش ابیات جدایی‌طلبانه و حساسیت‌برانگیز نوشت: شعرخوانی در باکو چون دیگر رویدادهای منفی دیپلماتیک، خاتمه یافت؛ اما چرا این اتفاقات روی می‌دهد؟ منطقه غرب آسیا همواره امنیت و ثبات خود را مرهون اقتدار ایران و تعاملات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای متعادل آن بوده است؛ چرا که اقتدار، بدون تعاملات متعادل، توانایی نقش آفرینی مؤثر ندارد.

لذا برای امنیت ملی و ثبات منطقه، باید پیش از هر چیز تعاملات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نامتعادل، متعادل شده و آنگاه نقش آفرینی ثبات‌زا رقم زده شود. زیرا تحریم، وابستگی به همسایگان، FATF گریزی و… بیش از هر چیز ایران را تضعیف می‌کند؛ قرن ۲۱ قرن اقتدار سیاسی برآمده از برتری‌های اقتصادی است.

وی در این رشته توئیت تصویری از سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را منتشر کرد که گفته بود: طراحی دشمن دیگر موشک نیست بلکه تجزیه ایران است. همین حرف‌های اردوغان را ببینید. مثل گرگ برای تجزیه کشور ایران اطراف آن خوابیده‌اند.

کد خبر 461463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.