ترک اعتیاد موبایل در دوران همه گیری کرونا

این روزها زندگی بدون استفاده از تلفن همراه اسان نیست زیرا این وسیله ارتباطی راهی برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان است، اما در چنین شرایطی، وابستگی بیش از حد به تلفن همراه می‌تواند سلامت عاطفی و روانی شما را به خطر بیندازد.

به گزارش ایمنا، چنانچه شما بیش از حد معمول از موبایل خود استفاده می‌کنید و در دوران قرنطینه استفاده از تلفن همراه را سالم‌ترین سرگرمی می‌دانید، این مطلب را بخوانید.

بعضی عوارض استفاده زیاد از تلفن همراه

افزایش سطح اضطراب و استرس

ضعف سیستم ایمنی

درد مضمن

مشکلات بینایی

اختلال در خواب

اختلال در فرآیند فکری

اختلال در فرآیند کار

سندروم لرزش خیالی جیب لباس

نقص در تمرکز

افسردگی

مدیریت وزن و اندام

از نرم افزارهای کنترل زمان استفاده کنید

نرم افزارها این امکان را به شما می‌دهند که زمان استفاده از گوشی خود را در طول روز و هفته و بازه‌های زمانی، دقایق استفاده در هر ساعت از شبانه روز و میزان استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های گوناگون کنترل کرده و در صورت احتیاج، محدودیت‌های زمانی برای استفاده بعضی از برنامه‌ها یا ساعات فعالیت خودتان قائل شوید. این کار مانع اعتیاد به موبایل می‌شود.

اعلان‌های هشدار را خاموش کنید

چنانچه با آمدن هر پیام جدید در شبکه‌های اجتماعی، گوشی شما به صدا در می‌آید، یک شیوه فوق العاده ساده برای کاهش حواس پرتی و مراجعه کم‌تر به موبایل، خاموش کردن اعلان هشدار برنامه‌ها است. برای خاموش کردن اعلان برنامه‌ها کافی است به قسمت تنظیمات موبایل اعلان‌ها رفته و برنامه‌هایی را که اعلانشان سبب مراجعه شما به گوشی می‌شود، غیرفعال کنید.

موبایل را از خودتان دورنگه دارید

هنگامی که تلفن همراه مدام در دسترستان است، خیلی راحت در هر شرایط و زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید، اما چنانچه موبایلتان را دور از دسترس بگذارید، کم‌تر پیش می‌آید تا خواهید بخاطر موبایل از جای خود بلند شوید؛ چنانچه هم حاضر به این کار شوید، مطمئن باشید به مرور زمان تعداد دفعاتی که به سراغ موبایلتان می روید، کاهش می‌یابد. بنابراین در زمان بیداری و خوابیدن تلفن همراه را دور از دسترس قرار دهید. به عنوان مثال موبایل خود را در طول روز در کیف و در موقع خواب خارج از اتاق قرار دهید و برای بیدار شدن به جای تلفن همراه از ساعت استفاده کنید.

عادت‌های تازه را کشف کنید

آدم‌ها به علل مختلفی سراغ گوشی می‌روند که می‌تواند شامل بازی کردن، پیام فرستادن یا تماس‌های تلفنی باشد که در این بین بعضی از آن‌ها عادات مانند رد و بدل کردن ایمیل‌ها و تماس‌های کاری ضروری است، اما در این بین می‌شود عادت‌هایی را پیدا کرد که چندان ضروری نیست و می‌شود برای آن جایگزین در نظر گرفت. مانند بازی‌های موبایلی که برای جایگزین آن‌ها می‌شود سراغ بازی‌های بدون موبایل رفت.

منبع: بیتوته

کد خبر 461452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.