سامانه ملی «سمجا» رونمایی می‌شود

دبیر اجرایی گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری گفت: در آیین اختتامیه چهارم این گفتمان سامانه ملی «سمجا» (سامانه مشارکت جمعی جوانان ایران اسلامی) رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام علی طهماسبی امروز _دوشنبه ۲۴ آذر ماه ۹۹ _ در نشستی با خبرنگاران، اظهار کرد: دبیرخانه ملی گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری سال ۹۶ با هدف رفع دغدغه اجتماعی جمعی از جوانان برگزیده با همراهی و همکاری تعدادی از اساتید دانشگاه تأسیس شد و در سطح ملی اقدام به فعالیت به دور از سیاسی کاری و انجام فعالیت اقتصادی برای درآمدزایی کرد.

وی تأکید کرد: حوزه فعالیت این دبیرخانه، جوانان و توسعه پایدار است تا از ظرفیت آنها استفاده شود؛ البته توسعه ذهنی جوانان با مقوله توسعه پایدار مورد تأکید است.

دبیر اجرایی گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با اشاره به برگزاری سه دوره اختتامیه گفتمان با رویکرد و فضای ترویجی، تصریح کرد: دوره چهارم ساختاری قوی‌تر از سه دوره قبلی دارد که اختتامیه آن روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دوره چهارم سه کمیته تبلیغات، ارتباطات و امور رسانه‌ای، تشریفات و تدارکات و کمیته خلاقیت، توانمندسازی و فناوری اطلاعات فعال شده است و حوزه علمی نیز برای تأمین خوراک علمی دبیرخانه فعالیت می‌کند.

طهماسبی با تأکید بر اینکه الگوی برگزاری اختتامیه چهارم با توجه به شرایط ویژه کشور و محدودیت‌های کرونایی تغییر یافته است، گفت: دوره‌های گذشته اختتامیه در یک روز همراه با نشست ملی جوانان کشور برگزار می‌شد، اما در سال جاری از حضور میهمانان معذوریم و در دو روز اختتامیه را برگزار خواهیم کرد که روز اول به صورت مجازی و با توجه به سرفصل مشکلات استخراج شده جوانان نشست ملی برگزار شده و حول محورهای تعیین شده بیانیه صادر می‌شود و روز دوم آئین رسمی اختتامیه با ظرفیت محدود ۳۰ نفر و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی از رونمایی سامانه ملی «سمجا» (سامانه مشارکت جمعی جوانان ایران اسلامی) در آئین اختتامیه چهارم خبر داد و گفت: این سامانه ذیل سایت دبیرخانه راه اندازی می‌شود که ارائه مشاوره یکی از قابلیت‌های آن به شمار می‌آید و رسالت اصلی دوره پنجم سامانه سمجا و الگوی جامع نقش آفرینی جوانان در توسعه پایدار کشور خواهد بود.

دبیر اجرایی گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با بیان اینکه از شخصیت‌های کشوری برای آئین اختتامیه چهارم دعوت شده تا به صورت فیزیکی یا تحت وب سخنرانی خود را ارائه کنند، ادامه داد: در این مراسم پیام ویدئویی یا مکتوب رئیس مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره اول در بخش علمی ۱۳۶ مقاله تخصصی، دوره دوم ۲۳۳ مقاله و دوره سوم ۱۲۶ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد، تصریح کرد: با توجه به کاهش ارسال مقالات، رویکرد «کشفی محور» را در دستور کار قرار دادیم؛ از این رو برای دوره چهارم فراخوانی منتشر نشده و پژوهش‌های برتر در تعامل با سازمان‌ها شناسایی شده است.

کد خبر 461409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.