گردشگری در انتظار واکسیناسیون نمی‌نشیند

اعضای کمیته بحران سازمان جهانی گردشگری در آخرین جلسه خود تاکید کردند که گردشگری منتظر واکسیناسیون نمی‌نشیند و باید فعالیت‌های حوزه سفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور پرتغال هفته گذشته میزبان هفدهمین جلسه کمیته بحران سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بود، این جلسه با حضور اعضای بلندپایه سازمان جهانی گردشگری همچنین وزیر گردشگری پرتغال برگزار شد. در این جلسه تمرکز اعضا روی بررسی برنامه‌های رونق گردشگری پیش از واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ همچنین تعادل بخشی به اجزای مختلف این صنعت بود.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این جلسه از دولت‌ها خواست تا بر سفر امن و اینکه سفر در بحران شیوع ویروس کرونا نیز امکان‌پذیر است تاکید کنند. او همچنین از لزوم انجام سفرهای مسئولانه و احیای دوباره گردشگری سخن گفت.

در ادامه این جلسه اعضای دیگری نیز نظیر معاون کمیسیون اروپایی سازمان جهانی گردشگری حمایت خود از آغاز دوباره سفر در سراسر دنیا را اعلام کردند. مارگاریتس شیناس همچنین درباره اهمیت گردشگری برای اقتصاد اروپا و تلاش‌هایی که برای احیای این صنعت شده است صحبت کرد.

در ادامه ندرت امیراغلو، مشاور دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) گام‌های ضروری که باید برای پیاده سازی پروتکل‌های بهداشتی برای گردشگری بین‌المللی برداشته شود را شرح داد.

از آنجایی که واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها آغاز شده است در بخش دیگری از جلسه، اعضا درباره گام‌های پس از واکسیناسیون و همچنین فرم جدید سفرهای بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 461370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.