مستند سیاسی «فیل یا الاغ» روی آنتن شبکه پنج سیما

مستند سیاسی «فیل یا الاغ» با موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکشنبه (‌۲۳ آذرماه) ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی علیپور تهیه کننده مستند فیل یا الاغ در توضیح بیشتر گفت: آمریکا از سیستم حزبی استفاده می‌کند و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قدرت را از قرن ۱۹ تاکنون در اختیار داشتند.

تقلب و دستکاری در انتخابات آمریکا سابقه‌ای طولانی دارد و از سال ۱۹۶۰ تا کنون فریاد تخلف به گوش می‌رسد. اما برای ایران اسلامی تفاوتی ندارد که جمهوری خواهان یا دموکرات‌ها در کاخ سفید ساکن باشند.

در مستند فیل یا الاغ سعی شده است با بهره گیری از فکت های مختلف بر غنای برنامه افزوده شود. اما ما ملت امام حسین (ع) هستیم و در برابر کدخدای تقلبی تسلیم نخواهیم شد.

پیگیری مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در برنامه «تهران ۲۰»

برنامه تهران ۲۰ امشب (یکشنبه ۲۳ آذرماه) با حضور دکتر طاهر روشندل، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. در این برنامه، به بررسی مسائل مربوط به حقوق و کارورزی دانشجو معلمان، زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان و وضعیت محتوای آموزشی این دانشگاه پرداخته می‌شود.

همچنین در این برنامه وضعیت زیرساخت آب و فاضلاب در استان خوزستان و همچنین پروژه انتقال آب از رودخانه کرج به تهران و آثار زیست محیطی آن بررسی خواهد شد. تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته رأس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه‌های مردم ایران خواهد بود. این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن شبکه پنج سیما می‌شود.

پوستر سریال «شرم» رونمایی شد

در حالی که پخش سریال شرم به تهیه کنندگی امیرمهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری به نیمه رسیده، پوستر این سریال رونمایی شد.

سریال تلویزیونی شرم یک ملودرام اجتماعی است که با بازی ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، اردلان شجاع کاوه، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سید مهرداد ضیایی، آشا محرابی، الهام طهموری، میلاد میرزایی، نیما نادری، مهرزاد جعفری، مهیار شاپوری، مرحوم سیروس گرجستانی و سیاوش طهمورث جلوی دوربین رفته و هم اکنون هرشب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

شرم» آخرین نقش‌آفرینی مرحوم سیروس گرجستانی در دنیای بازیگری است و پخش آن در حالی به نیمه رسیده که با استقبال بسیارخوب مخاطبان همراه بوده است. طراحی پوستر سریال نیز بر عهده محمد مهرجو بوده است.

بررسی طرح جهش تولید مسکن در برنامه «پایش»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه امشب پایش از طرح خانه ملت برای جهش تولید مسکن می‌گوید. در این برنامه علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس ضمن تشریح طرح جهش تولید مسکن، درباره مشکلات سند عادی، مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه( cgt) گفتگو می‌کند. نقد بودجه سال ۱۴۰۰، شفافیت حقوق و مزایای مدیران و طرح شفافیت آرای نمایندگان از دیگر محورهای گفتگوی علی نیکزاد با بینندگان است.

پایش به تهیه کنندگی الهام پیرهادی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که امشب ۲۳ آذر پس از بخش خبری ساعت ۱۹ با اجرای سعید توکلی روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه «شب های هنر» برای خالق آهنگ‌های ماندگار انقلابی

بزرگداشت زنده یاد احمدعلی راغب، خالق موسیقی ماندگارترین ترانه‌ها و سرودهای انقلابی در مجله شبانگاهی موسیقی و تجسمی شبکه چهار سیما صورت می‌گیرد. موسیقی و تجسمی اولین شب از مجموعه شب‌های هنر شبکه چهار سیما است که یکشنبه شب‌ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این برنامه یکشنبه ۲۳ آذرماه در قالب ویژه برنامه به بزرگداشت زنده یاد احمدعلی راغب، خالق موسیقی ماندگارترین ترانه‌ها و سرودهای انقلابی اختصاص یافته است.

در این برنامه رضا مهدوی مجری کارشناس میز موسیقی میزبان سیدمحمد میرزمانی آهنگساز و رهبر ارکستر می‌شود و با وی در خصوص آثار زنده یاد یاد احمدعلی راغب گفتگو می‌کند. احمد علی راغب یکی از آهنگسازان و هنرمندان موسیقی انقلاب که طی دهه‌های اخیر خالق ماندگارترین ترانه‌ها و سرودهای انقلابی است، سه شنبه ۱۸ آذر ماه در سن ۸۶ سالگی پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

زنده یاد راغب در سال ۱۳۸۲، به دلیل خلق ترانه‌ها و سرودهای ماندگار انقلاب موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری معادل دکترا در رشته آهنگسازی شد. این در حالی بود که از این هنرمند در جریان برگزاری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر نیز قدردانی به عمل آمد.

در میز تجسمی این هفته شب‌های هنر مسیحا ربیعی مجری کارشناس میزبان محمد سعیدی طراح گرافیک می‌شود و با وی در خصوص آهنگ حروف فارسی گفتگو می‌کند.
مجله شب‌های هنر با اجرای جواد مولانیا محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هرهفته ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

رویش با محوریت آموزش کشاورزی

در برنامه شامگاهی رویش که با محوریت آموزش کشاورزی است در برنامه امشب، با اجرای فرشید فهیم و تهیه کنندگی علیرضا سپهرین برای بررسی مسائل مربوط به توانمندی‌های کشاورزی استان قم میزبان دکت ر عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان است.
برنامه رویش با هدف ترویج روحیه جهادی و آموزش کشاورزی هر روز در ساعت ۱۹:۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

مسعود فروتن مهمان برنامه «دست در دست» می‌شود

برنامه دست در دست یکشنبه ۲۳ آذر میزبان مسعود فروتن، نویسنده، کارگردان، مجری و بازیگر کشورمان خواهد شد. دست در دست در نوزدهمین قرار پاییزی خود که یکشنبه به روال همیشگی بعد از گفتگوی ویژه خبری روانه آنتن خواهد شد از مسعود فروتن نویسنده، مجری، کارگردان و بازیگر کشورمان میزبانی خواهد کرد.

مسعود فروتن جز اولین نسل از فارغ‌التحصیلان کارگردانی تلویزیون از «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» در سال ۱۳۵۰ است و بیش از چهار دهه فعالیت در آثار سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه دارد. در سابقه هنری مسعود فروتن، بیش از ٣۵٠ تله تئاتر و بیش از ۵۰ فیلم و سرالی در سمت‌های مختلف بازیگر، کارگردان و … دیده می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام مرتضی غائبی، جهادگر قزوینی با سابقه تشکیل ۱۰ گروه جهادی با هماهنگی بنیاد برکت در مبارزه با کرونا، پخش بسته‌های غذایی، ساخت خانه و تعمیر خانه خانواده‌های آسیب دیده و … روبروی سلمان فرخنده مجری این برنامه نشسته و درباره همدلی، مهربانی و همراهی مردم در شرایط فعلی گپ و گفتی شنیدنی و معاشرتی پاییزی را برای بینندگان این برنامه رقم خواهند زد.

گفتنی است برنامه دست در دست یک قرار پاییزی شبانگاهی است که با تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تأثیرگذار و کسانی که در کار خیر پیش قدم بوده‌اند، برگزاری پویشی مردمی با محوریت ارسال داستان‌هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده همچنین گفتگوهایی صمیمی و شنیدنی با هنرمندان، ورزشکاران و جهادگران عرصه نیکوکاری، به پررنگ‌تر کردن همدلی و خیرخواهی در این دوران می‌پردازد.

سیدمحمود انوشه، گلاره عباسی، لاله اسکندری، سوگل طهماسبی، کاوه خداشناس، داود نماینده، نصرالله مدقالچی، رضا فیاضی، شوکت حجت، علیرام نورایی، حامد عسگری، بهروز رضوی، کمند امیرسلیمانی، حمید شریف زاده و.... از جمله مهمانان این برنامه بوده‌اند.

دست در دست کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی که پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

معرفی غذاهای فراموش شده در شبکه جام جم

بسیار سفر باید در قالب مستند گردشگری غذا جهت معرفی و حفظ این میراث فرهنگی روی آنتن شبکه جام جم می‌رود. این مجموعه فضای متفاوت و متنوع گردشگری استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، مرکزی و کرمان را به تصویر می‌کشد و به گردشگری غذا می‌پردازد.

در این مستند تلاش بر این است که بخش مهمی از غذاهای دارای اهمیت خاص به لحاظ ارزش غذایی و از سوی دیگر در معرض فراموشی است دوباره زنده شود، همچنین در کنار معرفی غذاهای ایرانی به فرهنگ عامه مردم مانند بازی‌های محلی، موسیقی، زبان و جاذبه‌های گردشگری نیز پرداخته شده است که در هر قسمت متناسب با ظرفیت آن استان به میراث‌های فرهنگی توجه شده است.

این مستند نتیجه تحقیق و پژوهش در حوزه غذاهای ایرانی است که به صورت میدانی و کتابخانه ای گرداوری شده است. همه کسانی که در این مجموعه به طبخ غذا می‌پردازند افراد بومی و محلی هستند که این غذاها را به نسل ما منتقل کرده اند.

مستند بسیار سفر باید به کارگردانی عبدالرحیم صاحب الفصول در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید شده و پنج شنبه‌ها از شبکه جهانی جام جم یک، ساعت ۲۲ به وقت تهران پخش می‌شود.

ضبط ۱۰ فصل از مسابقه «شهروند و مافیا» به پایان رسید

ضبط دهمین فصل از مسابقه شهروند و مافیا که هر شب از شبکه سلامت پخش می‌شود، به اتمام رسیده است. شهروند و مافیا در ۱۰ فصل برای مخاطبان در نظر گرفته شده است که تاکنون پنج فصل برنامه از شبکه سلامت روی آنتن رفته است.

این شب‌ها فصل ششم مسابقه در حال پخش است و پس از این فصل با چند روز فاصله، پخش فصل هفتم آغاز خواهد شد.

تولید سری جدید مسابقه شهروند و مافیا از ۲۰ شهریور آغاز شده و پس از برگزاری مراحل انتخابی برای ثبت‌نام‌کنندگان، ضبط برنامه با ۹۶۰ شرکت‌کننده انجام شد. به تازگی ضبط فصل ۱۰ مسابقه «شهروند و مافیا» به اتمام رسیده و ۱۹۲ قسمت در قالب شش فصل از این مسابقه آماده شده است.

پخش فصل‌های هفتم و هشتم مسابقه نیز تا پایان اسفند ماه انجام می‌شود. یک فصل نیز برای نوروز ۱۴۰۰ تدارک دیده شده که در ۱۵ قسمت خانم‌ها و در ۱۵ قسمت آقایان حضور دارند.

فصل دهم مسابقه شهروند و مافیا نیز ماه رمضان سال آینده پخش می‌شود.

براساس بررسی تعداد مخاطبان اپلیکیشن‌های پخش تلویزیونی، مسابقه مافیا در حال حاضر پرمخاطب‌ترین مسابقه تلویزیون ایران است و پس از آن مسابقه سیم آخر در رتبه دوم قرار دارد. «کودک شو»، «دست فرمون» و «زوجینو» نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گفتنی است، در حال حاضر فصل ششم مسابقه شهروند و مافیا با اجرای علیرام نورایی هر شب ساعت ۱۹ و تکرار آن ساعت ۲۳ از شبکه سلامت پخش می‌شود.

کد خبر 461293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.