احضار نماینده مردم برای بیاناتش به هیئت رئیسه مخالف اصلاح‌طلبی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: احضار نماینده مردم به هیئت رئیسه برای اظهاراتش، یادآور اتاق‌های تفتیش عقاید است که مخالف تفکر قرآنی، انقلابی و گفتمان اصلاح طلبی است و بی‌شک ریشه‌های آزادی، اندیشه و بیان را می‌خشکاند و اعتماد مردم را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا دستغیب امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: چیزی که به پیشرفت کمک می‌کند، آزادی واقعی فکرها یعنی آزادانه فکر کردن و آزادانه مطرح کردن و از جنجال نترسیدن و به تشویق و تحریض این و آن نگاه نکردن است.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی، اصل مهم آزادی اندیشه و بیان اس، افزود: آزادی فکر و اندیشه و بیان، گوهری گران بها و از اصول مهم هر حکومت مردم سالار است و وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر، در حراست از آزادی بیان و پس از بیان، دو چندان است چون این دو نهاد از مصادیق آزادی بیان هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شورای پنجم باید با بازنگری مجدد شعارها، از انحراف خود جلوگیری کند. این موضوع را پیشتر مطرح کردم که موجب سو تفاهم شد و اینگونه برداشت شد که شورا دچار انحراف شده اما نیتم چنین نبود.

وی با اشاره به اینکه بازنگری در شعارها، یعنی مراقبت دائمی هر انسانی بر اعمال و رفتار خود، افزود: بازنگری بر شعارها، یعنی حسابرسی سیستم اداری، مالی و اقتصادی، نظارت مردم بر عملکرد مدیران، جهت جلوگیری از انحراف و همچنین به این معنی که همه دلسوزان انقلاب باید در حفظ آزادی بیان تلاش کنند تا نظام دچار انحراف نشود.

دستغیب اضافه کرد: تاکنون در هیچ دوره شورای شهر و حتی دوره‌های مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم را به خاطر بیاناتش، به هیأت رئیسه دعوت و احضار نکرده‌اند. شخصاً به خاطر نطق‌ها و اظهار نظراتم در مجلس شورای اسلامی که اکثریت آن را اصولگرایان تشکیل می‌دادند، به هیأت رئیسه مجلس و یا هیچ نهادی احضار نشدم.

وی تصریح کرد: امروز هم اعلام می‌کنم، شورای پنجم باید با بازنگری مجدد بر شعارها، از انحراف خود جلوگیری کند. بدترین انحراف این است که برای اظهار نظر نماینده مردم، هیئت رئیسه، او را احضار کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نباید هیچ فردی از جمله نماینده مردم را، به خاطر بیانات و اظهار عقیده‌ای که ضرری برای جامعه و مردم ندارد، احضار و بازخواست کرد گفت: این گونه رفتارها، یادآور اتاق‌های تفتیش عقاید است که مخالف تفکر قرآنی، انقلابی و گفتمان اصلاح طلبی است و بی‌شک ریشه‌های آزادی، اندیشه و بیان را می‌خشکاند و اعتماد مردم را از بین می‌برد.

کد خبر 461265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.