شیشه فروش: مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه‌های اصفهان پلمب است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر استفاده نیروگاهها از سوخت مازوت به ما نرسیده است و مشعل های مازوت سوز پلمب است و محیط زبست در صورت مشاهده تخلف باید طبق قانون برخورد کند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شامگاه شنبه جلسه‌ای راجع به مطالعات دو دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان که با موضوع "تعیین سهم بندی و منشأ یابی آلاینده‌ها" با همکاری شهرداری در دو سال گذشته انجام شده است، برگزار و مراحل نهایی آن بررسی و به تحویل محیط زیست تحویل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد محیط زیست این مطالعات را به سناریو تبدیل کرده و برپایه خروجی اطلاعاتی که دانشگاه‌ها به دست آورده‌اند سهم هر یک از بخش‌ها در آلودگی شهر اصفهان را مشخص و وظیفه هر بخش را برای کاهش بار آلایندگی ابلاغ کند.

شیشه فروش گفت: خروجی داده‌ها درباره مصارف سوخت، در حوزه نیروگاهی و مصارف گاز خانگی، نقش موتورسیکلت‌ها و کامیون‌ها اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی و صنایع است که دقیق سهم هر بخش مشخص شده است و اداره محیط زیست استان براساس قانون هوای پاک و با توجه به نتایج این مطالعات، مدل‌هایی را فراهم خواهد کرد تا در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتواند برای افزایش روزهای پاک اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا و مصوبات آن، گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونا، هم اکنون مدارس غیرحضوری برگزار می‌شود و ترددها کاهش یافته و ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت کارمندان باید خدمات ارائه کنند اما به دلیل ریزش هوای سرد و وقوع پدیده این ورژن (وارونگی دما) انباشت آلاینده‌ها و افزایش الودگی هوا در دو روز آینده پیش بینی شده که نیازمند اقدامات اضطراری است.

وی ادامه داد: از این رو مقرر شد محیط زیست نظارت‌ها تشدید کند که صنایع از سوخت مازوت (نفت کوره) استفاده نکنند و در جایگاه‌ها سوخت پاک، بنزین و گازوئیل یورو چهار توزیع شود؛ تاکنون گزارشی مبنی بر استفاده نیروگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت به دست ما نرسیده است؛ از سوی دیگر مشعل‌ها پلمب است و محیط زیست در صورت مشاهده تخلف، طبق قانون باید برخورد کند.

شیشه فروش اضافه کرد: برخی از کارخانه‌های اطراف شهر اصفهان که بار آلایندگی دارند، مقرر شد با نظارت اداره محیط زیست این صنایع فعالیت خود را در روزهای پیش رو کاهش دهند و کوره‌های تولید گچ و آجر در شرایط اضطرار تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت خاکبرداری، گودبرداری، روشن کردن آتش و سوزاندن بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی ممنوع است، گفت: پلیس راهور نیز در محدوده‌های مختلف شهر با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد می‌کند و از تردد این خودروها در محدوده‌های شهری جلوگیری می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر لزوم توسعه دولت الکترونیک برای خدمات دهی غیرحضوری به شهروندان تاکید کرد و افزود: این اقدام سبب کاهش آمد و شد در شهرها می‌شود؛ همچنین شرکت گاز استان نیز هماهنگی‌های لازم را تأمین بخش‌های مختلف انجام داده است طبق بررسی‌ها بخشی از آلایندگی در هوا ناشی از گازهای گرمایشی است و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک گاز در کلانشهر اصفهان وجود دارد.

کد خبر 461235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.