دانش‌بنیان‌ها تجهیزات پزشکی از راه دور ساختند

با توجه به اهمیت روز افزون پزشکی از راه دور، یک شرکت دانش‌بنیان در حال تولید و بومی‌سازی تجهیزات مرتبط با این حوزه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد نوری، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان آذر موج نگار گفت: این شرکت تلاش کرده است تا در همه حوزه‌های تجهیزات پزشکی، صاحب دانش باشد و بر این اساس، تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل توجهی در این مجموعه تولید شده است.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان آذر موج نگار ادامه داد: انواع دستگاه‌های نوار قلب و نوار مغزی، بخشی از تولیدات شرکت را تشکیل می‌دهد.

وی اظهار کرد: از جمله این تجهیزات، یک دستگاه خاص نوار مغزی است که در حال حاضر با قیمت یک بیستم نمونه مشابه خارجی تولید می‌شود.

نوری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های علمی شرکت افزود: پزشکی از راه دور، یکی از رشته‌های نوین در علم پزشکی است که در راستای عدالت درمانی گام بر می‌دارد. از طریق پزشکی از راه دور می‌توان با کیفیت‌ترین خدمات پزشکی را به نقاط بسیار دور افتاده نیز منتقل کرد.

این فعال دانش‌بنیان بیان کرد: از طریق پزشکی از راه دور، یک پزشک بسیار ماهر می‌تواند از مطب خود همان خدمات را به یکی از روستاهای دور افتاده کشور نیز عرضه کند. با توجه به نیاز کشور به اینگونه خدمات، تصمیم گرفتیم تا بخش عمده‌ای از انرژی خود را در این حوزه متمرکز کنیم.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان آذر موج نگار با اشاره به تلاش جوانان متخصص ایرانی در عرصه تولید تجهیزات پزشکی افزود: پزشکی از راه دور به نوع خاصی از تجهیزات مانند فشارسنج، دستگاه نوار قلب و دیگر تجهیزات نیاز دارد تا پزشک بتواند کار خود را از فواصل دور انجام دهد. به همین دلیل این مجموعه در تلاش است تا با بومی‌سازی این دستگاه‌ها، ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه تبدیل کند.

وی همچنین بیان کرد: این شرکت برای ایجاد خطوط تولید جدید و توسعه فعالیت‌های پژوهشی خود به حمایت‌های خاصی از جمله تخصیص تسهیلات و سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

کد خبر 461184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.