حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را بشناسید + جزئیات

اولسان هیوندای، یکی از قدرت‌های فوتبال کره جنوبی در 37 سال قدمتش، همواره در سطح نخست فوتبال این کشور حضور داشته و با داشتن یک عنوان قهرمانی در آسیا، نامی شناخته شده در قاره کهن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس شنبه هفته آینده در ورزشگاه الجنوب قطر برای کسب عنوان قهرمانی آسیا با اولسان هیوندای، نماینده شرق قاره کهن پیکار خواهد کرد. اولسان هیوندای یکی از شش قدرت برتر فوتبال کره است که هر چند افتخاراتش در مسابقات داخلی به پای سئونگنام، اف سی سئول و پوهانگ استیلرز نمی‌رسد، اما با داشتن یک قهرمانی در لیگ قهرمانان، یکی از باشگاه‌های کره‌ای شناخته شده در آسیا محسوب می‌شود. "ببرهای اولسان" لقب اصلی این تیم کره‌ای است و آن‌ها یدک کش عنوان دهن پر کن "گانگسترهای آسیا" نیز هستند.

تاریخچه؛ از اینچئون تا اولسان

اولسان هیوندای وابسته به صنایع سنگین هیوندای ۳۷ سال پیش یعنی در ۶ دسامبر ۱۹۸۳ در اینچئون استان گیونگی کره با نام هیوندای هورانگ - ای متولد شد. "هورانگ - ای" در زبان کره‌ای به معنای ببر است که لوگو و لقب این تیم نیز کاملاً منطبق بر این ریشه قدیمی است. آن‌ها درست یک سال پس از تأسیس پا به سطح اول فوتبال کره گذاشته و پس از کسب مقام سومی در نخستین حضور، از سال ۱۹۸۴ تاکنون به عضو ثابت "کی لیگ" تبدیل شده‌اند.

ببرهای کره اولین افتخار تاریخشان را با فتح مسابقات حرفه‌ای قهرمانی فوتبال کره در سال ۱۹۸۶ جشن گرفتند. دو سال بعد آن‌ها تصمیم گرفتند تا باشگاه را از اینچئون به استان گانگوان که محل استقرار بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های هیوندا است، جابجا کنند. این نقل مکان برای اولسان خوش یمن بود و آن‌ها برای اولین بار نایب قهرمان کی لیگ شدند.

حضور در گانگوان هم چندان دوام نداشت و آن‌ها در ابتدا دهه ۹۰ میلادی دوباره دست به تغییر محل باشگاه زدند و این بار تنها درون استانی جا به جا و راهی اولسان شدند. اولسان یکی از شهرهای استراتژیک برای صنایع هیوندا است و هسته مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و کارگاه‌های این کارخانه در این شهر بنا شده است. همین جا بود که نام آن‌ها به اولسان هیوندای تغییر کرد.

سال ۱۹۹۶ تلاش چندین ساله اولسان بالاخره جواب داد و آن‌ها برای نخستین بار عنوان قهرمانی کی لیگ، معتبرترین مسابقات داخلی کره‌ی جنوبی را از آن خود کردند. چندی بعد پروژه سه ساله ساخت استادیوم گران قیمت‌شان را استارت زدند تا میزبان رقابت‌های جام جهانی کره جنوبی و ژاپن باشد و ورزشگاه ۴۴ هزار نفره فوتبال اولسان مونسو، میزبان بازی‌های خانگی‌شان تا به امروز است.

سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، آغاز روزهای متفاوت باشگاه اولسان بود. آن‌ها دو سال پیاپی نایب قهرمان لیگ کره شدند و آرام آرام پا در مسیر آسیایی شدن گذاشتند. سال ۲۰۰۵ دومین و آخرین جام کی لیگ را به خانه برده، سال ۲۰۰۶ اولین نیمه نهایی آسیا را تجربه کردند.

اوج شکوه و قدرتمندی اولسان در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. جایی که آن‌ها دست به کاری بزرگ زدند و بر بام آسیا ایستادند. با این وجود پس از قهرمانی آسیا، افت در اردوگاه ببرها شروع شد، اما آن‌ها دوباره به قدرت قبلی نزدیک شده‌اند.

افتخارات؛ تیم نایب قهرمانی‌ها!

اولسان اگر چه همواره یکی قدرت‌های کره به شمار می‌روند، اما عناوین قهرمانی چندانی ندارد و در عوض، بارها عنوان دومی مسابقات گوناگون را تصاحب کرده است. در کی لیگ آن‌ها موفق به کسب دو قهرمانی شده و از این حیث ششمین تیم پرافتخار کی لیگ است. با این حال ۹ عنوان نایب قهرمانی در لیگ، آن‌ها رکورددار کرده است! در جام حذفی نیز اوضاع به همین منوال است. آن‌ها سال ۲۰۱۷ برای اولین بار فاتح FA کاپ یا همان حذفی کره جنوبی شدند، اما پیش از آن، سه عنوان نایب قهرمانی را در کارنامه‌شان ثبت کرده اند. همچنین اولسان سال ۲۰۰۶ سوپر کاپ را نیز از آن خود کرد تا یک جام متفاوت دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

مسابقات قاره‌ای؛ گانگسترهای آسیا

شاید تا پیش از سال ۲۰۰۶، کمتر کسی در آسیا اولسان هیوندای را می‌شناخت اما تیم درخشان ببرهای کره‌ای در آن فصل لیگ قهرمانان، آغاز ماجراجویی‌های اولسان در آسیا بود. آن‌ها در اولین دوره حضورشان در یک چهارم نهایی با الشباب عربستانی روبرو شدند که آن روزها یکی از قدرت‌های غرب قاره کهن به حساب می‌رفت اما اولسان با ۶ گل در دیدار رفت و پیروزی یک بر صفر در بازی برگشت، قدرتش را به همه ثابت کرد. البته ماجراجویی آن‌ها در نیمه نهایی با شکست مقابل هم‌وطنشان یعنی جونبوک موتورز، از دو رقابت‌ها کنار رفتند.

آن‌ها در همان سال فاتح مسابقات قهرمانی باشگاه‌های شرق آسیا با حضور نمایندگان چین، کره و ژاپن شد تا نشان دهد یکی از مدعیان تازه در فوتبال آسیا متولد شده است. بعد از ۶ سال انتظار، اولسان قصه ناتمام در آسیا را تمام کرد. آن‌ها در فصل ۲۰۱۲ در حالی که با ۲۷ گل زده بهترین خط حمله رقابت‌ها را در اختیار داشتند، با غلبه سه گله بر الاهلی عربستان در فینال، مقتدرانه جام لیگ قهرمانان را بالای سر بردند.

اولسان در مجموع ۸ دوره در لیگ قهرمانان آسیا با فرمت جدید حضور داشته که از این بین، ۵ مرتبه جواز حضور در دور حذفی را کسب کرده‌اند. ببرهای کره‌ای در هر چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان نیز شرکت داشته که در سه فصل اخیر، لااقل به یک هشتم نهایی رسیده‌اند و حالا دوباره پس از ۸ سال، طعم حضور در نیمه نهایی را برای سومین بار تجربه می‌کنند.

فصل جاری؛ یادآور قهرمانی ۲۰۱۲

اولسان هیوندای پس از آنکه با شکست برابر جونبوک موتورز از کسب سومین عنوان قهرمانی در کی لیگ ناکام و در فینال از فتح جام حذفی باز ماند، حالا دنبال ماجراجویی در آسیا و جبران مافات است. آن‌ها در دور گروهی با شانگهای شنهوا، اف سی توکیو و پرث گلوری استرالیا همگروه شده و در حالی که پیش از تعطیلی رقابت‌ها در خانه متوقف شده بودند، با از سرگیری دوباره مسابقات جان تازه‌ای گرفته و با پیروزی در هر پنج دیدار باقی مانده، مقتدرانه با ۱۶ امتیاز بالاتر از نماینده ژاپن و چین جا گرفته و به عنوان صدرنشین گروه F پا به دور حذفی مسابقات گذاشتند.

اولسان هیوندای در مرحله یک هشتم نهایی نیز به روال پیروزی‌هایش ادامه داد و به آسانی با سه گل ملبورن ویکتوری استرالیا را شکست داد. آن‌ها در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حریف بیجینگ گوان چین شدند که پیش از این هرگز طعم شکست را در این تورنمنت نچشیده بود اما دو گل جونیور نگرئو آن‌ها را نیز از پیش رو برداشتند.

بهترین خط حمله و دفاع لیگ قهرمانان در اختیار اولسان!

یکی از نکات قابل توجه نماینده پرقدرت کره، آمار بی‌نظیر این تیم در دفاع و حمله است. اولسان علاوه بر آنکه با ۱۹ گل زده بهترین خط حمله لیگ قهرمانان را در اختیار دارد، تنها ۶ گل دریافت کرده و بدون احتساب دیدار امروز، باید لقب بهترین خط دفاعی را به همراه پرسپولیس نیز به نام آن‌ها سنجاق کرد. این در حالی است که پرسپولیس تا پایان نیمه نهایی ۶ گل خورده این عنوان را در اختیار داشت. چنین شرایطی برای هواداران ببرهای کره‌ای، یادآور فصل ۲۰۱۲ و ایستادن بر بام آسیا است. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ که موفق شدند لیگ قهرمانان را فتح کنند نیز با ۲۷ گل زده، آمار چشمگیری در حمله داشتند.

زوج مخوف برزیلی_نروژی در خط آتش

نقش اصلی این درخشش در خط حمله را دو فوروارد خارجی و با کیفیت برای اولسان بازی می‌کنند. جونیور نگرئو برزیلی، آقای گل فصل پیش کی لیگ به همراه جانسن نروژی زوج مخربی هستند که تا این مرحله در مجموع نیمی از گل‌های اولسان را وارد دروازه حریفان کرده و نگرئو با پنج و جانسن با ۴ گل زده، از شانس‌های جدی کسب آقای گلی این فصل از رقابت‌ها نیز هستند. بازی برابر چنین مهاجمان زهر داری می‌تواند هر دفاعی را به دردسر بیندازد.

اولسان هیوندای، دو برابر گران‌تر از پرسپولیس!

از نگاه ترانسفرمارکت، اولسان هیوندای ۱۸ میلیون و ۸۰ هزار یورو قیمت گذاری شده است؛ مبلغی که دو برابر پیش بینی این سایت از بازیکنان پرسپولیس است. گران قیمت‌ترین بازیکن اولسان، وینگر چپ آن‌ها یعنی این سئونگ کیم است که بالای یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو ارزش گذاری شده است. آن‌ها با داشتن هشت بازیکن بالای یک میلیون یورو، اختلاف فاحشی با سرخ‌پوشان ایرانی دارند.

کد خبر 461144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • رضا IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    53 15
    انشاالله که حق به حقدار برسه و خدا جای حقنشسته. ..!
    • پرسپولیس IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      98 23
      انشالله پرسپولیس قهرمانان میشه
  • Saman LU ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    63 34
    همه دست به دست هم دادن پرسپولیس نیاد فینال خدا رو همه روسیاه کرد و انشالله این روسیاهی رو با قهرمانی تکمیل میکنه
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    40 12
    سلام.ماتو رده باشگاهی باتیم های شرق معمولا ژاپنی وکره ای مشکل داشته وداریم ،هرچندروی کاغذ پرسپولیس شانس داره اما فکرکنم شب سختی درانتظارفوتبال ما باشه وشانس اونا بیشتره، ولی بازهم فوتبال غیرقابل پیش بینیه.تشکر
    • مهدی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      41 8
      من دوست دارم پرسپولیسی باشم
  • Bahar IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    51 10
    ان شاءالله به امید خدا و با تلاش و همت و عزم و اراده راسخ بازیکنان و تمام اعضای تیم و دعای مردم عزیز روز شنبه 29 آذر 99 پرسپولیس ایران دل میلیون ها ایرانی رو شاد می کنه و برای ایران و ایرانی افتخار آفرینی می کنه. خواستن توانستن است.خدایا تا به این لحظه خودت حامی پرسپولیس بودی تا آخرش هوای این تیم دوست داشتنی رو داشته باش.پرسپولیس رو به دستان تو سپردیم که ازش محافظت کنی.
    • محمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      38 12
      ❤❤❤❤
    • قم IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      15 8
      عالی
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      23 2
      دست به دعا هستم که تیم پر طرف دار پرسپولیس با قهرمانی آسیا برگرده پسرهای من پیروز باشید
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      7 30
      باخت پرس پولیس حتمیه
    • مبین IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      11 7
      ان شاالله پرسپولیس می‌بره اما با این وضعیت شانس کمی داره
  • ahmad IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    35 15
    من اطمینان دارم پرسپولیس میتونه با اینکه ال کثیر شش ماه محروم کردن تا پرسپولیس فینالیست نشه
  • ایمان IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    17 9
    سلام.به امیدخداایرانی همیشه باغیرته .حتی اگرنایب قهرمانم بشه بازم مامیگیم پرسپولیس وایرانی همیشه باغیرته
  • حسین دستجردی منوجان IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    17 3
    انشاالله پرسپولیس از این فینال سربلند بیرون میاد یا حق تو پشت و پناه ما باش
  • مهرزاد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    22 2
    من استقلالی هستم اما برای پرسپولیس آرزوی برد دارم
    • علی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      14 0
      مشتی هستی داداش دمت گدم
    • محمد DE ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      12 0
      خیلی ممنون شما معلومه خیلی ایرانی و عاقلین
  • اسد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    8 3
    یارانه صد تومنی رو کی میدن؟
  • امین IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    11 1
    پرسپولیس با تمام قوا و قدرتی که دا انشاالله اولسان رو هم شکست میده و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا میشه خدایا خودت کمکشون کن. چون فقط تویی که میتونی به پرسپولیس کمک کنی.♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  • امیر محمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    10 0
    خدا یا روی مارا زمین نزا پرسپولیس
  • حسین صلاح IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    9 0
    انشالله پرسپولیس میبره
  • حسین صلاح IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    11 0
    انشالله پرسپولیس میبره
  • پرهام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 10
    وقتی استقلال میره جام آسیا هر دعایی که طرفدارای پرسپولیس براسون کردن الان به خودشون باز میگرده قانون طبیعته شک نکن
    • سلطان IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      5 1
      تو حرف نزنی راحت تری
  • پرهام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    10 6
    وقتی استقلال میره جام آسیا هر دعایی که طرفدارای پرسپولیس براسون کردن الان به خودشون باز میگرده قانون طبیعته شک نکن
  • ابوالفضل جمشیدیان مجتبی IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    16 3
    ما همیشه قهرمانیم ارتش سرخ اسیایم حریفانشان بدون که ما همیشه قهرمانانیم
  • رضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    6 0
    عالی
  • علي IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    10 11
    انشاالله آه هواداران استقلال دامن تیم چرتپولیس و وزیرش را خواهد گرفت
  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    14 1
    من پرسپولیس هستم
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      5 1
      5/۱ پرسپولیس
  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    9 0
    من پرسپولیس هستم
  • سعیدناصری IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    5 12
    به نظرمن پرسپولیس به طرز بدی میبازه
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      2 0
      اشتباه نکن
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    7 1
    پرسپولیس ایشالا قهرمانیش♡♡♡♡♡♡♡♡♡☆☆
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    6 1
    خدایا خودت هوای پرسپولیسو داشته باش
  • مهدی IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    7 1
    اولسان هر چقدر هم بخواد هجومی کارکنه به پرسپولیس نمی‌رسه. من میگم ماتوبازی رفت کارو تموم میکنیم
  • منادی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    7 1
    فینال سخته وشرقی ها هم سخت کوش وفرصت طلب ،ان شالله مسابقه زیبایی بشه ،وایرانیان سربلند این میدان باشن
  • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    9 1
    من فکرمیکنم که پرسپولیس ۱۰۰در۱۰۰برنده میشع
  • کوثر IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    9 1
    انشاالله پرسپولیس میبره حتی اگر نایب قهرمان هم بشه جاش توی قلب ما هواداراشه
  • سجاد IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 1
    سلام بنظر من بازی پرسپولیس مقابل حریفش باید خیلی باید مواظب باشه چون سوراخ سوراخ میشه مثل اینکه ایران با افغانستان بجنگه
  • ایناز IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    خداا این پرسپولیس جز تو هیچکیو نداره ...خودت از همه بهتر میدونی چه ها که نکردند تا.... بگذریم ....خدایا بار دیگه همه پناهمون به بزرگی و عدالت و معرفت خودته و دگر هیچ...................با ارزوی پیروزی
  • سعید IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    8 0
    به لطف و یاری خدا و تلاش خود بچه ها امسال شاهد قهرمانی عشقمون خواهیم شد.
  • رسول IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    انشالا برد
  • سما IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    پرسپولیس امسال قهرمان آسیا هست انشاءالله که میبره
    • کیانی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      0 0
      من استقلالیم ولی امیدوارم پرسپولیس دخل کره رابیاره
  • سپهر IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 2
    من خودم استقلالی هستم و خیلی روی اولسان هیوندای اعتقاد زیادی دارم امید وار هستم در جهان اسم استقلال وپرسپولیس نام برده بشه ممنون
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    به امیدقهرمانی شیرهای سرخ آسیا
  • بی نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    ایشاا... که میخوره ۶تایی میشه مثل چند وقت پیش بی ستاره های بی نامونشون
  • محمدجواد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    ما ایرانی هستیم و حامی پرسپولیس ایران (به امیدی پیروزی تیم ایران در بازی فردا)
  • امیر حسین DE ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    انشاالله فردا پرسپولیس قهرمان آسیا میشه
  • یاسیننننن IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    من یک استقلالی هستم ولی دوست دارم پرسپولیس قهرمان بشه به امید پیروزی .
  • مهدی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    عالی
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    پرسپولیس قهرمان آسیا میشه قول می دم !!!!!
  • ناشناس IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    به امید خدا این بازی هم میبریم همه باهم دست به دست بشیم برای قهرمانی شماهم پرسپولیس را همراهی کنید
  • سهیل TR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    ایشاالله پرسپولیس قهرمانن میشههه
    • ناشناس IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      انشاءالله بگو ایشالله خوب نیست داداش
  • سید ولگرد IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 1
    خدا کنه قهرمان بشه که نشه میشه شصد سال بی جام اسیا خدا کنه بشه که نشه خیلی بد میشه من به همه گفتم میشه شمام بگید میشه اخه میدونی خوبیت نداره