دولت ملزم به کاهش صادرات نفت و فروش به پالایشگاه‌های داخلی شد

نمایندگان مجلس با اتخاذ تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخل از طریق اعطای تنفس خوراک موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را بررسی و با جز ۹ بند الف ماده واحده این طرح موافقت کردند.

نمایندگان در ماده واحده این طرح دولت را مکلف کردند که تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخل از طریق اعطای تنفس خوراک و کاهش تدریجی صادرات با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی، شرکت‌های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه و همچنین پیش‌بینی ردیف مستقل در بودجه سنواتی برای کلیه منابع حاصل از عرضه داخلی نفت خام، گاز و میعانات گازی را مهیا کند.

مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی پیشنهادی درباره اعطای تنفس خوراک برای این ماده واحده ارائه داد که نمایندگان با ۱۴۳ رأی با این پیشنهاد موافقت کردند و در ماده واحده لحاظ شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 461133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.